BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Telekom: egységes márkastruktúra

Folyamatosan kivezeti a piacról a T-Home és T-Mobile márkákat a Magyar Telekom, a lakossági, illetve kis- és középvállalati szolgáltatásait Telekom név alatt értékesíti a jövőben a társaság. Az idén központi szerepet kap a 4G a vállalat stratégiájában, új készülékek és csomagok jelennek meg a kínálatban áprilistól

Egységes márkastruktúrát alakít ki a Magyar Telekom, a saját márkás, nem hagyományos és üzleti szolgáltatásokra használt Telekom márkanevet a jövőben minden lakossági, illetve kis- és középvállalati ajánlatukra kiterjesztik – jelentette be tegnap sajtótájékoztatón Christopher Mattheisen, a vállalat elnök-vezérigazgatója (fotónkon). A változás a gyakorlatban azt jelenti, hogy eltűnik a piacról az eddig a vezetékes szolgáltatásoknál használt T-Home kifejezés, illetve a T-Mobile márkanév.

A váltás nem egyik pillanatról a másikra, hanem folyamatosan, az év során megy végbe. A lassabb átmenettől az egységes márkastratégia kialakításával kapcsolatos költségek csökkenését várják a társaságnál. Az új márkanévvel új arculat is érkezik, amely a cég szándékai szerint könnyebben azonosítható, frissebb, dinamikusabb élményt kiváltó megjelenést ad a Telekomnak.

A névben és arculatban jelentkező megújulás az idei üzleti tervekben is tetten érhető, a vállalat ugyanis kiemelt figyelmet fordít 2013-ban a legújabb mobiltechnológiára, a 4G/LTE-re. A Magyar Telekom 2011. őszén kezdte tesztelni ügyfeleivel a szolgáltatást – a magyar piacon elsőként –, majd a következő év januárjában elindította a kereskedelmi szolgáltatást is. Tavaly decemberre már 99 százalékos volt a 4G-s kültéri lakossági lefedettség Budapesten. A tervek szerint az idén az ország lakosságának 40 százaléka számára teszik hozzáférhetővé a leggyorsabb mobiltechnológiát. A 4G/LTE szabványra való átállásra összességében többtízmilliárd forintot költ a vállalat.

A szupergyors mobilos adathozzáférést kínáló megoldást jelenleg legfeljebb néhány tízezer telekomos ügyfél használja, azonban 2013-ban ugrásszerűen megnőhet ez az érték – mondta el Keszég Attila, a Magyar Telekom lakossági szolgáltatások üzletágának vezetője. A nagyobb lakossági lefedettség mellett ehhez hozzájárulhat, hogy folyamatosan bővül a cég kínálatában elérhető, a negyedik generációs mobiltechnológia használatára alkalmas eszközök köre. Jelenleg 6 gyártó 14 ilyen eszköze vásárolható meg a Magyar Telekomtól, de hamarosan újabb cégek készülékei is megjelennek a kínálatban. Ráadásul jól látszik a nemzetközi trendekből is, hogy a mobiltelefon- és táblagépgyártók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a 4G-nek, jelzésértékű például, hogy a legnagyobb piaci szereplő, a Samsung új készülékeibe már beépítik ezt a képességet.

A technológiát használó ügyfelek számának növekedését segíthetik a távközlési cég új, április elsejétől elérhető szolgáltatáscsomagjai is, amelyek a 4G hálózaton történő netezésre is használhatók.

A hálózat és készülékek mellett tartalomban is erősít a Magyar Telekom, a vállalat továbbfejleszti Moziaréna nevű szolgáltatását, ami a jövőben a személyi számítógépeken, okostelefonokon és táblagépeken egyaránt elérhető lesz.

Átnevezett márkák

Az utóbbi években több komoly név- és arculatváltás történt a Magyar Telekom csoportnál. Talán a legemlékezetesebbre 2004. májusában került sor, amikor az addig Westel 900 néven működő mobil üzletág felvette a T-Mobile nevet. Pontos összeget nem közöltek, mennyibe került a változás, a Westel márkanév nettó könyv szerinti értékét leírták, ennek 3,7 milliárd forintos hatása volt. 2008 szeptembere is fontos mérföldkő volt, akkor egységesítették a vezetékes szolgáltatásaikat, a T-Online, T-Kábel és T-Com márkaneveket felváltotta a T-Home.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.