BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felemás tech-eredmények

A Google 31, míg a Microsoft 18 százalékkal tudta növelni bevételét az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Gyengébben sikerült az évkezdés ugyanakkor az IBM-nek, a vállalat forgalma és nyeresége is elmaradt a tavalyitól

Felemás hírek érkeztek a technológiai ipar óriásaitól a múlt hét végén, a Google és a Microsoft növekedést mutató negyedéves adatai alapján kibontakozó optimizmust némileg lehűtötte az IBM vártnál gyengébb eredménye.

A társaság ugyanis mind a bevételét, mind a nyereségét tekintve gyengébb adatokról számolt be a január-márciusi időszakra vonatkozóan, mint egy évvel korábban. Az IBM forgalma 23,4 milliárd dollár volt az első három hónapban, ez 5 százalékos visszaesést jelentett éves összevetésben, míg a cég nyeresége egy százalékkal, 3 milliárd dollárra csökkent. Míg a szoftver üzletág nagyjából szinten tudta tartani bevételét, a szolgáltatások területén már gyengébb negyedévet produkált a vállalat, a hardver értékesítés pedig 17 százalékkal zuhant. Ennek tükrében nem olyan meglepő, hogy felröppent a hír, hogy a személyi számítógép üzletág után az alacsonyabb árkategóriába tartozó szervereit (x86) gyártó részlegét is eladhatja a cég a Lenovonak. Bár ezt az ügyletet egyelőre nem erősítették meg az érintett felek, a kínai társaság közlése szerint valóban folynak tárgyalások a két vállalat között.

Lényegesen kedvezőbb adatokat közölt a Microsoft. A cég annak ellenére tudta növelni bevételét, hogy a világ személyi számítógép piaca az első negyedévben két évtizede nem tapasztalt szintű zuhanást produkált. A világ legnagyobb szoftvergyártója 20,49 milliárd dolláros bevételt ért el az év első három hónapjában, ez 18 százalékos növekedés 2011. hasonló időszakával összevetve. A vállalat profitja szintén hasonló mértékben bővült, a január-márciusi időszakban 6,06 milliárd dollár volt. A társaság legújabb operációs rendszere, az érintőképernyős készülékeken is jobban használható Windows 8 egyelőre nem lopta be magát a felhasználók szívébe, és mobil megoldása, a Windows Phone is nehezen érvényesül az egyelőre jóval erősebb riválisokkal folytatott versenyben.

Látványosan megugrott a bevétele az első negyedévben a Microsoft egyik legnagyobb, mobil- és keresőpiaci vetélytársának, a Google-nak. A cég az első negyedévben közel 14 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 31 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A cég adózott eredménye 3,35 milliárd dollár volt, ami 16 százalékos bővülést jelent éves összevetésben.

„Erősen kezdtük 2013-at” – fogalmazott a társaság közleményében Larry Page, a Google vezérigazgatója és társalapítója, és a befektetők is értékelték a teljesítményt, hiszen a bejelentést követően 2 százalékkal emelkedett a vállalat papírjainak értéke. Ugyanakkor az elemzők arra figyelmeztetnek, hogy a cég bevételeinek többségét adó internetes keresőhirdetések piacán komoly változások jöhetnek, ahogyan a felhasználók egyre inkább az intelligens mobil eszközök felé fordulnak, így a Google-nek is erősítenie kell a mobilos reklámpiacon is, ha meg akarja őrizni piaci pozícióját.

Izgalmas kísérletek a Google-nél

Több izgalmas projektet is elindított az elmúlt időszakban a Google, az elemzők és befektetők egyelőre csak találgathatják, hogy a kezdeményezésekből sikeres üzletek nőnek-e ki, vagy csak rendkívül költséges kísérletek maradnak.

A cég saját magát vezető autója legalább évekre, ha nem évtizedekre van attól, hogy megkezdhessék a tömeggyártását.

Az is kérdéses, hogy milyen fogadtatása lesz majd a vállalat intelligens szemüvegének, a Google Glass-nek, amelyet a múlt héten kezdtek el kiszállítani az 1500 dolláros vételárat megfizető fejlesztőknek.

A cég saját magát vezető autója legalább évekre, ha nem évtizedekre van attól, hogy megkezdhessék a tömeggyártását.

Az is kérdéses, hogy milyen fogadtatása lesz majd a vállalat intelligens szemüvegének, a Google Glass-nek, amelyet a múlt héten kezdtek el kiszállítani az 1500 dolláros vételárat megfizető fejlesztőknek. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.