BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot nőtt a Facebook

Megugrott az első negyedévben a Facebook bevétele, a társaság 1,46 milliárd dolláros forgalomról számolt be, ami 38 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A jelentős bővülésben meghatározó szerepet játszottak a mobilos hirdetések

Márciusban 1,1 milliárd felhasználó kereste fel a világ legnépszerűbb közösségi oldalát, a Facebookot, az okostelefonról belépők száma pedig elérte a 751 milliót, ami 54 százalékos növekedést jelent 2012 hasonló időszakához képest. Ennek fényében nem meglepő, hogy a társaság, amely egy évvel ezelőtt még nem jelenített meg hirdetéseket okostelefonos alkalmazásán, egyre nagyobb figyelmet szentel a mobilplatformnak, amit egyébként a befektetők is elvárnak a cégtől. A felhasználók számára korántsem annyira örömteli próbálkozás az első negyedéves adatok alapján kifizetődőnek tűnik, ugyanis a mobilalkalmazásban megjelenő reklámok értéke 375 millió dollár volt, ami 22,5 százalékkal több, mint 2012. utolsó három hónapjában. A mobilszegmens felértékelődését mutatja az is, hogy ez a terület adta a cég teljes hirdetési bevételének 30 százalékát.

A Facebook a 2013 január-márciusi időszakra vonatkozóan 1,46 milliárd dolláros forgalomról számolt be, ami 38 százalékkal több, mint egy évvel korábban, és minimális mértékben meghaladja az előzetes várakozásokat is. A társaság bevételének 85 százalékát a hirdetések adták az első negyedévben. Ráadásul a cég mindent elkövet annak érdekében, hogy tovább nőjön a reklámokból származó bevétel. A közeljövőben megjelenhetnek a videós hirdetések is a Facebookon, és a hírek szerint alaposan a zsebükbe kell majd nyúlniuk azoknak a vállalkozásoknak, amelyek így szeretnék népszerűsíteni termékeiket, szolgáltatásaikat. Sajtóinformációk szerint a társaság naponta négymillió dollárnyi bevételt remél a promóciós videóktól, ami figyelembe véve, hogy az induláskor négy reklámhely lesz elérhető azt jelenti, hogy egy-egy film elhelyezése egymillió dollárba kerül majd.

De a mobilplatformon is erősített a cég, az április elején bemutatott Facebook Home nevű alkalmazástól azt remélik, hogy az okostelefonos felhasználók még többször lépnek majd be a közösségi oldalra. Ez pedig még vonzóbbá teszi ezt a csatornát a hirdetők számára, így várhatóan a következő negyedévekben nő majd a mobilos hirdetések részesedése a társaság forgalmából.

Miközben a Facebook bevétele látványosan nőtt az első negyedévben, a vállalat a nyereséget illetően már nem tudott ilyen örömteli hírekkel szolgálni a befektetők és a piac számára. A cég 219 millió dolláros adózott eredményről számolt be a január-márciusi időszakra, ami 7 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. A jövőre nézve ugyanakkor biztató jel, hogy az év első három hónapjában 327 millió dollárt költöttek fejlesztésre, ami 28 százalékos növekedést jelent 2012 hasonló időszakához képest. ETöbb mint kétmilliárd dollárnyi készpénzállománnyal rendelkezik a társaság, így a további fejlesztések mellett az akvizíciók lehetősége is nyitott.

Átalakulóban a Facebook-tábor?

A bevétel szempontjából is kiemelten fontos érett piacokon egyre többen pártolnak el a Facebooktól és nő a felhasználók átlagos életkora is. A legnagyobb Facebook-országnak számító Egyesült Államokban például az év elején a 25-34 év közötti facebookozók közül 1,2 millióan hagyták ott az oldalt a Socialbakers.com adatai szerint, miközben az utóbbi fél évben 2,9 millióval esett vissza a felhasználói szám – derül ki a Médiatudományi Intézet blogbejegyzéséből. Japánban különösen drasztikusan csökkent a szám, az elmúlt félévben a háromnegyedére esett vissza, ma már 13 millió alatt van.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.