A használatarányos útdíj bevezetése előtt 25 napos valós próbaidőre van szükségük a fuvarozóknak, különben kilométeres sorok alakulhatnak ki a határokon - közölte a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) csütörtökön az MTI-vel.
A közlemény azt a nyílt levelet tartalmazza, amelyet Takács László, a FUVOSZ elnöke küldött Orbán Viktor miniszterelnöknek, és amely 5 pontban sorolja fel az e-útdíj bevezetésének a problémáit.
Először is nincs elegendő fedélzeti egység (OBU) sem a nemzetközi, sem a kizárólag belföldi fuvarozást végzőknek. Az import beérkezése június 24-e után várható, a hazai gyártók pedig nagyobb mennyiséget csak július közepére tudnak előállítani.
A februári kormányhatározat 25 napos próbaüzemet írt elő, de a felhasználók többségének - 200 ezer magyar rendszámú teherautónak és több tízezer külföldinek - a próbaüzemre csak a fedélzeti eszköz beszerzése után lesz lehetősége.
A fedélzeti egység hiányában vásárolható viszonylati jegy megvásárlásának betanulására - még a számítógéphez szokott járművezetőknek, vállalkozóknak is - kevés a június 20-tól rendelkezésre álló 10 nap.
A határátkelőhelyeken azért alakul ki torlódás, mert - alternatív út hiányában - a fedélzeti egységgel rendelkező, illetve előre fizető járművek nem tudják kikerülni azokat, akik a határon rendezik az útdíjat.
Végül a fuvarozók szerint nem létezik az a kártya, amellyel fizethetnék az útdíjat. A kormány és a fuvarozók közti stratégiai megállapodás egyik pontja szerint kedvező kondíciójú kártyával hidalhatják át az útdíj miatti átmeneti likviditási zavart a vállalkozók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.