BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hiába javított most is a Google

Alacsonyabb lett az elemzők által vártnál a Google és a Microsoft második negyedévi bevétele és nyeresége. A részvények kurzusa derekasan esett a bejentések után

A közel 20 százalékos bevétel növekedés és az egy évvel korábbinál 16 százalékkal magasabb profit ellenére a befektetők nem voltak elégedettek a Google második negyedéves eredményeivel. A több mint 12 milliárd dollárért megvásárolt Motorola Mobile részleg például egyelőre nem vált húzóágazattá, mindössze a bevétel 7 százalékát adta az április-júniusi időszakban, miközben 342 millió dolláros üzemi veszteséget termelt.

„Remek negyedévet zárt a Google, 14 milliárd dollár feletti bevétellel, ami az egy évvel korábbihoz képest 19 százalékkal több” – értékelte az év második három hónapját Larry Page, a társaság vezérigazgatója. A cég társalapítójának elégedettségét növelhette, hogy a profitjuk is nőtt, 16 százalékkal 3,23 milliárd dollárra. Apró üröm lehet az örömben, hogy mind az előzetes elemzői számításoktól, mind a befektetők várakozásaitól elmaradtak ezek az eredmények. A Wall Street elemzői 14,4 milliárd dolláros bevételt és 3,6 milliárd dolláros adózott eredményt prognosztizáltak. A befektetők enyhe csalódottságát mutatja, hogy a tőzsdezárást követő kereskedés során 5 százalékkal esett a Google részvényeinek értéke.

Persze nem csupán a várakozásoktól kismértékben elmaradó adatok, hanem egyéb tényezők is okozhatták az esést. Így például a hirdetők által a kattintások után fizetett díj csökkenése, illetve a vállalat mobil üzletágának továbbra is meglehetősen gyenge teljesítménye. A 12,4 milliárd dollárért megvásárolt Motorola-ból létrehozott Motorola Mobile részleg 2012 második negyedévéhez hasonlóan a teljes bevétel 7 százalékát adta a júniusban zárult három hónapban, ami 998 millió dollár volt. A rosszabb hír, hogy az üzletág továbbra is veszteséget termel. A Motorola Mobile a második negyedévre 342 millió dolláros üzemi veszteségről számolt be, ami közel másfélszer annyi, mint egy évvel korábban.

A Google-nél azonban a jövőben is mindent elkövetnek majd, hogy erősítsék jelenlétüket a mobil platformon, a saját készülékek mellett szolgáltatásokkal és az alkalmazásaik továbbfejlesztésével. Erre utalt Larry Page is, aki a második negyedéves adatok kapcsán hangsúlyozta, hogy a több-képernyős online tartalomfogyasztási modell hatalmas lehetőségeket kínál a vállalat számára is.

A szakértők által vártnál kisebb profitot ért el a Microsoft is, elsősorban a személyi számítógépek iránti keresletcsökkenés miatt, aminek a hatására mérséklődött a szoftverek iránti kereslet is. A csütörtöki New York-i tőzsdezárást követően ismertetett második negyedévi gyorsjelentés szerint az adózott eredmény 4,97 milliárd dollár, részvényenként 59 cent lett az egy évvel korábbi 492 millió dolláros veszteség után, amit akkor a felvásárolt aQuantive nevű online hirdetési ügynökséggel kapcsolatos leírás okozott.

A június végével záródott három hónapban az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 66 cent lett, érezhető mértékben kisebb az elemzői várakozásokban szerepelt 75 centnél. A Microsoft negyedéves bevétele tíz százalékkal 19,90 milliárd dollárra nőtt, de szintén elmaradt a szakértők által várt 20,72 milliárd dollártól.

Nem jött be a Surface

Nem használt a Microsoft hírnevének és üzleti megítélésének a táblagép piacon nyújtott gyenge teljesítménye sem. A Surface nevű tablet ugyanis – legalábbis egyelőre – finoman szólva sem nevezhető sikertörténetnek.

A helyzet komolyságát jól mutatja, hogy a Surface RT jelzésű készülékekből megmaradó raktárkészlet miatt a Microsoft 900 millió dolláros leírásra kényszerült. Az első negyedévben több mint 100 ezer táblagépet adtak el Magyarországon az IDC adatai szerint, ez háromszor annyi, mint az egy évvel korábbi értékesítés.

A helyzet komolyságát jól mutatja, hogy a Surface RT jelzésű készülékekből megmaradó raktárkészlet miatt a Microsoft 900 millió dolláros leírásra kényszerült. Az első negyedévben több mint 100 ezer táblagépet adtak el Magyarországon az IDC adatai szerint, ez háromszor annyi, mint az egy évvel korábbi értékesítés.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.