BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább szűkül a pc-piac

Nem állt meg a pc-piac zuhanása a második negyedévben sem, 11,4 százalékkal kevesebb számítógépet adtak el, mint egy évvel korábban. Az IDC adatai szerint a Lenovo megelőzte a HP-t, a harmadik legnagyobb gyártó a Dell volt

Folytatódott a személyi számítógépek piacának zsugorodása a második negyedévben, az IDC adatai szerint 75,6 millió pc-t adtak el világszerte az április-júniusi időszakban, ez 11,4 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Bár ez valamivel kisebb mértékű zuhanás, mint az első negyedévben – akkor 13,9 százalékkal kevesebb számítógépet adtak el a világon, mint 2012 hasonló időszakában -, és vannak egyéb biztató jelek is, komoly változásra egyelőre nem lehet számítani a szegmensben.

A kedvező tényezők között említi az IDC elemzése, hogy a nagy gyártók közül a HP és a Dell is tudott javítani teljesítményén, igaz ez is csak arra volt elég, hogy kisebb legyen az értékesítésük visszaesése a második negyedévben, mint egy évvvel korábban. Pozitív változás az is, hogy míg az utóbbi negyedévekben 10 százalék fölötti csökkenést mértek a pc-forgalomban az Egyesült Államokban, addig az április-júniusi három hónapban már csak 1,9 százalékkal kevesebb számítógépet adtak el, mint 2012 hasonló időszakában.

A mérleg másik oldalán azonban ott van a táblagépek villámgyors térhódítása, ami komoly kihívást jelent a pc-gyártóknak. Emellett az ultrabookok – amelyek rendkívüli vékonyságukkal, üzemidejükkel és teljesítményükkel hoztak új színt a számítógépek világába – esetében még nem sikerült eltalálni azt az árszínvonalat, ami az ár/érték arányt tekintve versenyképessé tehetné ezeket a készülékeket a tabletekkel. De figyelmeztető tény az is, hogy Kínából a vártnál gyengébb adatok érkeztek áprilisban és májusban, és bár a június már fejlődést hozott, a megmaradó jelentős raktárkészletek az IDC elemzése szerint hatással lesznek a harmadik negyedévi adatokra is. Emellett az Európát, Közel-Keletet, Afrikát magában foglaló EMEA régióban is kicsi a kereslet mind az egyéni felhasználók, mint a vállalkozások részéről, a cégek tovább halasztják a géppark megújítását, és a jövő sem túl kecsegtető. Erre utal az is, hogy a kereskedők visszafogottan rendelnek az iskolakezdési időszakra készülve.

Ha az értékesítési trendekben nem is hozott változást a második negyedév, a gyártók rangsora átalakult, a Lenovo ugyanis átvette az első helyet a HP-tól. Ráadásul ezt úgy sikerült elérnie a társaságnak, hogy a fő piacának számító Kínában jócskán visszaesett a forgalma. A piacvezető szerepet megszerző Lenovo 12,62 millió személyi számítógépet szállított, ami ugyan 1,4 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, a társaság részesedése mégis 15-ről 16,7 százalékra nőtt. A 2012. végén és még az idei első negyedévben is világelsőnek számító HP a második számú gyártó, a cég 12,38 millió számítógépet adott el, ez 7,7 százalékos visszaesést jelent. Figyelembe véve, hogy a január-márciusi időszakban a társaság 23,7 százalékos zuhanást szenvedett el a pc-értékesítésben a legfrissebb adat akár egy pozitív irányú elmozdulást is jelenthet.

Trónfosztó kínaiak

A második negyedévben a HP-t a pc-piac trónjáról letaszító Lenovo kiugróan jó eredményeket ért el a márciusban zárult üzleti évében is. A társaság 34 milliárd dolláros bevételre tett szert ami 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A cég 52,4 millió személyi számítógépet adott el az elmúlt üzleti évben, nyeresége 635 millió dollár volt.

A vállalat számára Magyarországon is készülnek termékek a Flextronics sárvári gyárában, igaz nem pc-k, hanem szerverek. A tervek szerint októbertől a jelenlegi szint mintegy háromszorosára futtatják majd fel a szervergyártást Sárváron.

A vállalat számára Magyarországon is készülnek termékek a Flextronics sárvári gyárában, igaz nem pc-k, hanem szerverek. A tervek szerint októbertől a jelenlegi szint mintegy háromszorosára futtatják majd fel a szervergyártást Sárváron.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.