Az egyik legrégebbi és legismertebb kuponos szolgáltató komoly reményekkel indult ugyan, azonban a pozitív üzleti eredményekkel eddig adós volt a befektetőknek. Ebben valószínűleg az is szerepet játszott, hogy a megfelelő üzleti modell megtalálása és a hatékony működésre való átállás miatt viszonylag sűrűn cserélődött a cég vezetője, és folyamatosan voltak az átszervezések.
A második negyedéves eredmények azonban bizakodással töltötték el a befektetőket, hiszen az előzetesen vártnál nagyobb 608,7 millió dolláros bevételről számolt be a társaság a második negyedévben, ami 40 millió dollárra több, mint egy éve. Azonban ez a növekedés sem volt elegendő ahhoz, hogy nyereségessé tegye a vállalkozást, igaz a veszteség már „csak” 7,6 millió dollár volt a második negyedévben, ami egyébként szintén jobb adat, mint amit az elemzők vártak.
A befektetők számára pozitív hír az is, hogy rendeződni látszik a társaság irányítása, ugyanis az egyik alapító, Eric Lefkofsky személyében állandó vezérigazgatót neveztek ki. A hírek hatására tegnap 27 százalékkal drágultak a Groupon részvényei, ami egyben azt jelenti, hogy az idén összesen már 79 százalékot erősödött a cég papírja.
A befektetői optimizmust erősítheti az is, hogy a jelek szerint a társaság új vezetője sikerre tudja vinni azt a modellváltást, amelynek keretében egyre inkább a mobileszközök felé fordul a szolgáltatás. Ez azért rendkívül fontos, mert júniusban például már az észak-amerikai vásárlások közel fele valamilyen mobileszközről érkezett, míg egy éve még csak egyharmados volt ez az arány. Az is figyelemreméltó adat, hogy a Groupon mobilalkalmazását világszerte 50 milliónál is többen töltötték le.
Komoly kihívást jelent ugyanakkor a vállalatnak az Egyesült Államokon kívüli forgalom növelése. A második negyedévben az európai, közel-keleti és afrikai térség forgalma 24 százalékkal esett vissza, míg a teljes nemzetközi 26 százalékkal.
A Groupon a harmadik negyedévre 585 és 635 millió dollár közötti bevételt vár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.