BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Másfélszer több okosmobil

Felével nőtt a Magyarorszá-gon eladott okostelefonok száma a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Az ilyen típusú készülékek gyors térhódításában szerepet játszik, hogy egy év alatt átlagosan 15 százalékkal csökkent az áruk

A második negyedévben 432 ezer okostelefont adtak el Magyarországon, ez 49 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest – tudtuk meg Tóth Lászlótól, az IDC elemzőjétől. A piackutató cég adatai szerint a hagyományos mobilkészülékek iránti kereslet drasztikusan zuhan, az április-júniusi időszakban 207 ezret adtak el ezekből a telefonokból, ami 46 százalékkal kevesebb, mint 2012 második negyedévében. A teljes hazai mobilpiac összességében 5 százalékkal zsugorodott éves összevetésben, 638,8 ezer készüléket értékesítettek Magyarországon. Az okostelefonok gyors térhódításában meghatározó szerepet játszik, hogy folyamatosan csökken az áruk. A második negyedévben például az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 15 százalékkal kerültek kevesebbe ezek az eszközök – közölte Tóth László.

Az április-júniusi időszakban a teljes hazai mobiltelefon piacon a Samsung számított a legnagyobb gyártónak, megelőzve a Nokiát, az LG-t, a Sony-t és az Apple-t. A Samsung csak az okosmobilokat vizsgálva is az első helyet foglalja el, igaz ebben a kategóriában a Sony feljött a második pozícióba, az Apple, LG, Nokia triót megelőzve.

Az év hátralévő részében az okostelefonok további térhódítását prognosztizálja az IDC. A cég előrejelzése szerint a harmadik negyedévben várhatóan 745 ezer mobilkészüléket adnak majd el Magyarországon, ezek 66 százaléka tartozik majd az okos kategóriába, míg az év utolsó három hónapjára várt 835 ezres forgalomból már 67 százalékkal részesednek ezek az eszközök. Az elmúlt negyedévekben tapasztalható árcsökkenés nem áll meg a következő hónapokban sem, Tóth László közlése szerint a negyedik negyedévben várhatóan 12 százalékkal lesz alacsonyabb az okostelefonok átlagára, mint 2012 hasonló időszakában volt.

Egyelőre ugyan kis szeletét adják a mobilpiacnak a 4G/LTE képes készülékek, azonban részesedésük folyamatosan nő, az utolsó három hónapban például már várhatóan az eladott telefonok 8 százaléka tudja majd használni ezt a technológiát, miközben a múlt év végén még öt százalék volt ez az arány.

Ebben szerepet játszik az is, hogy a prémium szegmenst képviselő mobilok mellett egyre több, a középkategóriába tartozó eszközben jelenik meg a 4G-képesség. Emellett azoknál a modelleknél, amelyekből van 4G-s és 4G nélküli verzió is, egyre kisebb az árkülönbség, az év végére már néhány ezer forintra csökkenhet.

Az év második felében befolyásolhatja a gyártói rangsort Magyarországon is az Apple szeptemberre várt új készüléke. Amennyiben tényleg az árat tekintve középkategóriát képviselő iPhone-al lép piacra a társaság, úgy nálunk is elérhet egy olyan fogyasztói réteget, amelyet korábban visszatartott a magas készülékár, vagyis a vállalat piaci részesedése nőhet – tette hozzá Tóth László.

Hasonló tendenciák világszerte

A második negyedévben világszerte 432,1 millió mobiltelefont adtak el az IDC adatai szerint, ez 6 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Ezek közül 237,9 millió volt okosmobil, az ilyen készülékek forgalma éves összevetésben 52,3 százalékkal bővült.

A globális gyártói rangsort a Samsung vezeti, amelynek 26,2 százalékos volt a részesdése az április-júniusi időszakban. A Nokia 14,1, az Apple 7,2 százalékot hasított ki magának. Csak az okostelefonokat vizsgálva szintén a Samsung vezetett, 30,4 százalékos részesedéssel.

A globális gyártói rangsort a Samsung vezeti, amelynek 26,2 százalékos volt a részesdése az április-júniusi időszakban. A Nokia 14,1, az Apple 7,2 százalékot hasított ki magának. Csak az okostelefonokat vizsgálva szintén a Samsung vezetett, 30,4 százalékos részesedéssel. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.