BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyarok fele attól fél, hogy megfigyelik a neten

Egy felmérésben a hazai internetezők 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tart attól, hogy internetes tevékenységeit valamilyen kormányszervezet megfigyeli, kétharmaduk pedig amiatt aggódik, hogy bűnözői csoportok élnek vissza személyes adataikkal. A szigorú szabályozást mindenki fontosnak tartja.

A vírusirtó szoftvereket gyártó G Data magyarországi képviselete ezer hazai internetező megkérdezésével végzett felmérést az Egyesült Államok Nemzetbiztonsági Ügynökségét (NSA) érintő megfigyelési botrány kapcsán.

A felmérésben a magyar internetezők 14 százaléka számolt be arról, hogy tapasztalta már, hogy a Facebook visszaélt személyes adataival, és azokat felhasználta reklámcélokra. Ugyanez az arány a Google-lal kapcsolatban 8 százalék, összességében pedig a válaszadók 27 százaléka számolt be visszaélésről.

Azok között, akik nem tartanak az ilyen visszaélésektől, rendkívül kevesen vannak, akik a cégek hírnevében bíznak, mialatt a válaszadók körülbelül negyedét nem is zavarja egy esetleges visszaélés, mert úgy gondolja, hogy hasznos reklámanyagokat kap ettől a két szolgáltatótól.

Attól, hogy valamilyen kormányszervezet figyeli meg internetes tevékenységét, a magyar internetezők 16 százaléka tart kifejezetten, 33 százaléka pedig inkább. A személyes adatokkal való reklámcélú visszaélés miatt kiemelkedően aggódnak az 50 év felettiek (81%), míg a megfigyelésre vonatkozó félelem erőteljesebben jellemző a férfiakra (56%), illetve az idősebb generációra (59%). A legtöbben ugyanakkor (66%) az internetes bűnszervezetek által elkövetett visszaélésektől tartanak.

A kérdésre, hogy mennyire tartja fontosnak, hogy szigorú büntetésekkel szabályozzák az internetes adatokkal való visszaélést, a válaszadók 95 százaléka nyilatkozta azt, hogy nagyon fontosnak (62%) vagy fontosnak (33%) tartja a szigorú szabályozást.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.