A Nokia mobil üzletágának megszerzésével egy lépéssel a mobiltelefon piac meghatározó szereplőjévé válik a Microsoft. Habár a finn társaság az okostelefon-forradalomról lemaradt, részesedése a világ mobilpiacán a második negyedévben még mindig 14,1 százalékos volt, igaz az értékesítése az április-júniusi időszakban 27 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Az egykor a mobilpiacot uraló Nokia az elmúlt években folyamatosan veszített pozíciójából, ezt jól mutatja, hogy 2011-ben még közel 417 millió készülék eladásával 24,3 százalékos piaci részt tudhatott magáénak, míg a múlt évben már csak 19,3 százalékos volt a részesedése. A folyamatot ráadásul egyelőre a cég új okostelefonjai sem tudták megállítani, igaz a Lumia sorozat legújabb modelljeiben már vannak vonzó extrák, így például a 1020-as 41 megapixeles kamerával hódít.
A Microsoft és a Nokia együttműködése nem új, hiszen a finn gyártó legújabb okosmobiljain a szoftvercég operációs rendszere fut, így a kapcsolat még szorosabbra fűzése várható volt. Kérdés ugyanakkor, hogy időben lépett-e a Microsoft és a Nokia még mindig meglévő piaci pozíciójára és szaktudására alapozva sikerül-e a Samsung-Apple párost, illetve a feltörekvő távol-keleti cégeket, mint a Lenovot és a Huaweit megszorongatni.
Hasonló próbálkozást már láthattunk a technológiai iparban, hiszen a Google szintén egy nagy lépéssel próbált berobbanni a mobilipar élvonalába. A társaság még 2012. májusában jelentette be a Motorola Mobility megvásárlását. A 12,4 milliárd dolláros ügylet első igazi gyümölcsei most kezdenek beérni, a MotoX képében versenyképesnek tűnő készülékkel lép piacra a társaság. Az eszköz sikerét nem bízzák a véletlenre, a hírek szerint a piaci bevezetést jelentős, félmilliárd dolláros marketingbüdzsével támogatják meg.
A Motorola és a Nokia után a közeljövőben egy harmadik, a mobilpiacon egykor komolyabb szerepet játszó cég, a BlackBerry is új tulajdonoshoz kerülhet. Augusztus elején jelentették be hivatalosan is, hogy megvizsgálják a cég eladásának lehetőségét, miután legújabb mobilkészülékének piaci eredményei elmaradtak a várakozásoktól.
A teljes mobilpiacon a Samsung, 26,2 százalékos részesedéssel bír, míg a második Nokia piacrésze 14,1 százalék. A teljes piac nagyobb részét, valamivel több mint 55 százalékát már az okostelefonok adták a második negyedévben. Az ilyen típusú készülékekből 237,9 milliót adtak el, ami 52 százalékos meghaladó növekedést jelent éves összevetésben.
A teljes mobilpiacon a Samsung, 26,2 százalékos részesedéssel bír, míg a második Nokia piacrésze 14,1 százalék. A teljes piac nagyobb részét, valamivel több mint 55 százalékát már az okostelefonok adták a második negyedévben. Az ilyen típusú készülékekből 237,9 milliót adtak el, ami 52 százalékos meghaladó növekedést jelent éves összevetésben.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.