BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Vatera megújítására készül az Allegro Group az ősszel

A legnépszerűbb hazai online aukciós oldal, a Vatera megújítása lesz az idei év legnagyobb projektje az Allegro Group Hu Kft.-nél – tudtuk meg Kolláth Klárától, a cég ügyvezető igazgatójától. A portál megjelenése és a kiszolgáló háttérrendszer is megváltozik majd, egy Lengyelországban fejlesztett platformra állnak át. A cégcsoport egyébként ezt a rendszert használja az összes országban, ahol jelen van aukciós oldallal. A 2000-ben indult Vatera a legnagyobb hazai e-kereskedelmi felület, átmenő forgalma az idén várhatóan 24 milliárd forint körül alakul majd. Az elmúlt években jelentős változáson ment át a szolgáltatás, hiszen az eredetileg aukciós oldalként indult portálon jelenleg már többségben vannak a fixáras vásárlások.

Komoly kihívást jelentenek ugyanakkor az internetes piacterek számára az online apróhirdetési oldalak, amelyek az elmúlt másfél évben jelentős növekedést produkáltak mind látogatottságban, mind a megjelenő hirdetések számában – mondta el Kolláth Klára. Így az Allegro Grouphoz tartozó Apród.hu is dinamikusan fejlődött a 2011-es indulás óta, és augusztus végén már naponta átlagosan 640 ezren keresték fel az oldalt, az elérhető hirdetések száma pedig meghaladta a 2,3 milliót. Az internetes apróhirdetési oldalak sikerében meghatározó szerepet játszik, hogy ingyenesek, ugyanakkor fontos tényező az is, hogy lényegesen egyszerűbb a használatuk, mint az aukciós felületeké. „Az Apród jelentőségét mutatja, hogy sokat költünk a marketingjére, többek között televíziós reklámok formájában” – tette hozzá Kolláth Klára.

Jelentős növekedést produkált az elmúlt időszakban az Allegro Grouphoz tartozó kuponos oldal, a Lealkudtuk.hu is, amelynek nyári átmenő forgalma 600 millió forint felett volt, köszönhetően az utazási ajánlatoknak. A társaság vezetője az idén 20 százalékos bővülésre számít ennél a szolgáltatásnál átmenő forgalomban és árbevételben egyaránt a múlt évhez képest. Ennél is jelentősebb, 50 százalék feletti növekedést produkált mind a látogatószámot, mind a forgalmat vizsgálva a cégcsoport online bevásárlóközpontja, a Grando.hu az első félévben. Kolláth Klára az év egészére hasonló mértékű bővülésre számít, emellett várhatóan hamarosan további partnerek is megjelennek a felületen.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.