A Twitter által megvásárolt MoPub a mobilkészülékekre szánt hirdetések értékesítését és megvásárlását automatizáló rendszert fejlesztett ki. A digitális reklámpiacon egyébként megfigyelhető az a tendencia, hogy a piaci szereplők elmozdulnak az automatizált ügyletek felé. A mostani felvásárlás egyben azt is jelenti, hogy a Twitter már nem csak mint mobiltelefonos hirdetési felületek értékesítője lesz jelen a digitális reklámpiacon, hanem közvetítőként is megjelenik majd.
A Twitter stratégiai jelentőségűnek tartja a mobil hirdetési piacot, és jelentős erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy minél nagyobb szeletet hasítson ki magának ebből a szegmensből. A mikroblog oldal egyébként saját közlése szerint jövedelme nagyobb részét már a mobil hirdetésekből szerzi. A Twitter azt is bejelentette, hogy további befektetéseket és bővítéseket tervez a MoPub kulcstermékeiben.
Piaci várakozások szerint a Twitter valamikor a jövő évben léphet tőzsdére, a minél kedvezőbb bevezetési feltételek érdekében a társaság komoly forrásokat fordít arra, hogy növelje bevételeit. Az eMarketer becslése szerint a mikroblog oldal az idén 582,8 millió dolláros bevételre tehet szert, ebből 308,9 millió származhat majd a mobiltelefonokon megjelenő hirdetésekből. 2015-re már 1,33 milliárd dolláros forgalma lehet a cégnek, amelyből 811,3 millió a mobil hirdetésekből származik majd.
K. Z.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.