BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tőzsdére megy a Twitter

Benyújtotta a tőzsdére lépéshez szükséges kérelmet a Twitter, ezzel a Facebook után a digitális média újabb nagyágyúja válik elérhetővé a befektetők szélesebb köre számára. A részleteket egyelőre nem lehet tudni, egy múlt havi becslés szerint a mikroblog oldal piaci értéke 10,5 milliárd dollár.

A világszerte több mint 200 millió felhasználóval rendelkező Twitter beadta a tőzsdére lépéshez szükséges hivatalos kérelmet. Bár már a múlt év óta folyamatosan beszédtéma volt a technológiai iparban, hogy a társaság hamarosan megjelenik majd a tőzsdén, egyelőre ezeket a találgatásokat hivatalosan nem erősítették meg.

Azt egyelőre nem közölték, hogy mikor tervezik a tőzsdére lépést – a legtöbben a jövő évre tippelnek -, illetve az sem derült ki, hogy mennyi pénzt remélnek majd a részvénykibocsátásból. Egy múlt hónapban, a GSV Capital által kiadott becslés szerint a Twitter piaci értéke 10,5 milliárd dollár.

A 2006-ban indult, 140 karakteres üzeneteiről – tweet – ismertté vált, és a nagy eseményekről a világ vezető hírcsatornáinál is gyorsabban tudósító Twitter komoly kihívásoknak néz elébe a tőzsdére lépés kapcsán, ha az utóbbi időszak technológiai cégeinek bevezetését vesszük alapul. A Groupon, a Zynga és még a Facebook is jelentős veszteségeket szenvedett el a részvénykibocsátást követő első hónapokban. A Facebook tavaly májusi, 16 milliárd dolláros IPO-ját követően – ami egyébként a legnagyobb összegű volt a technológiai cégek között – például drámai hónapokat élt át, részvényeinek árfolyama felére esett vissza. Igaz, az idén már sikerült korrigálni és történelmi magasságokban emelkedett a napokban a közösségi oldal papírjainak értéke.

Az eMarketer piackutató cég becslése szerint a Twitter 2011-ben 139,5 millió dolláros bevételt ért el, az idén pedig már 582,8 milliós lehet a cég forgalma. Sőt, jövőre már megközelítheti az egymilliárd dollárt is, a prognózis szerint 950 millió dolláros bevétellel zárhatják a 2014-es évet, ami 63 százalékos bővülést jelentene 2013-hoz képest.

Kedvezően hathat a cég bevételeire, hogy egyre több híresség, politikus és vállalkozás használja, hogy így kommunikáljon az internetes közösséggel. Ez egyrészt tovább bővíti a már amúgy is többszázmilliós felhasználói bázist, másrészt még vonzóbbá teheti a szolgáltatást a hirdetők körében. Justin Biebernek például 44,4 millió követője van a Twitteren, Katy Perry-nek 42,6 millió, míg Lady Gaga-nak 40,1 millió. De az amerikai elnök, Barack Obama is ott van az élmezőnyben, 36,5 milliós a Twitter-tábora, míg a szolgáltatások között a Google-hoz tartozó YouTube vezet 33,4 millió követővel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.