A világszerte több mint 200 millió felhasználóval rendelkező Twitter beadta a tőzsdére lépéshez szükséges hivatalos kérelmet. Bár már a múlt év óta folyamatosan beszédtéma volt a technológiai iparban, hogy a társaság hamarosan megjelenik majd a tőzsdén, egyelőre ezeket a találgatásokat hivatalosan nem erősítették meg.
Azt egyelőre nem közölték, hogy mikor tervezik a tőzsdére lépést – a legtöbben a jövő évre tippelnek -, illetve az sem derült ki, hogy mennyi pénzt remélnek majd a részvénykibocsátásból. Egy múlt hónapban, a GSV Capital által kiadott becslés szerint a Twitter piaci értéke 10,5 milliárd dollár.
A 2006-ban indult, 140 karakteres üzeneteiről – tweet – ismertté vált, és a nagy eseményekről a világ vezető hírcsatornáinál is gyorsabban tudósító Twitter komoly kihívásoknak néz elébe a tőzsdére lépés kapcsán, ha az utóbbi időszak technológiai cégeinek bevezetését vesszük alapul. A Groupon, a Zynga és még a Facebook is jelentős veszteségeket szenvedett el a részvénykibocsátást követő első hónapokban. A Facebook tavaly májusi, 16 milliárd dolláros IPO-ját követően – ami egyébként a legnagyobb összegű volt a technológiai cégek között – például drámai hónapokat élt át, részvényeinek árfolyama felére esett vissza. Igaz, az idén már sikerült korrigálni és történelmi magasságokban emelkedett a napokban a közösségi oldal papírjainak értéke.
Az eMarketer piackutató cég becslése szerint a Twitter 2011-ben 139,5 millió dolláros bevételt ért el, az idén pedig már 582,8 milliós lehet a cég forgalma. Sőt, jövőre már megközelítheti az egymilliárd dollárt is, a prognózis szerint 950 millió dolláros bevétellel zárhatják a 2014-es évet, ami 63 százalékos bővülést jelentene 2013-hoz képest.
Kedvezően hathat a cég bevételeire, hogy egyre több híresség, politikus és vállalkozás használja, hogy így kommunikáljon az internetes közösséggel. Ez egyrészt tovább bővíti a már amúgy is többszázmilliós felhasználói bázist, másrészt még vonzóbbá teheti a szolgáltatást a hirdetők körében. Justin Biebernek például 44,4 millió követője van a Twitteren, Katy Perry-nek 42,6 millió, míg Lady Gaga-nak 40,1 millió. De az amerikai elnök, Barack Obama is ott van az élmezőnyben, 36,5 milliós a Twitter-tábora, míg a szolgáltatások között a Google-hoz tartozó YouTube vezet 33,4 millió követővel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.