BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre kevesebb hazai cég ajándékoz az év végén

A most kezdődött karácsonyi céges ajándékozási szezonban tovább csökkennek és főleg kisebb összegűek a megrendelések, ugyanakkor az ajándékozásban érdekelt vállalatok 84 százaléka szívesen fogad ajánlatot ajándékos cégek, borászatok és italkereskedések részéről – derül ki a Promo Data Piackutató kutatásából.

Továbbra is a hagyományos termékek dominálnak – bor, pálinka, logózott iroda- és írószerek, nyomtatványok, naptárak, CD-k, édesség, csokoládé, bonbon –, és ritka az egyedi vagy luxuscikkre vonatkozó ajánlatkérés.

Szentirmay László ügyvezető elmondta, ahogy más ágazatokban, úgy a cégajándékozási piac szereplői is reménytelenül várják a még távolinak tűnő fellendülést, és egyedi ajánlatokkal, cégre és névre szóló ajándékok szállításával igyekeznek meggyőzni potenciális partnereiket. A nagyvállalatok azonban további nadrágszíj-megszorító lépésekkel vannak elfoglalva, s ebbe bizony elsők között tartoznak bele a ritkább és csökkenő összegű ajándékok is. A válság előtti utolsó „békeévben” még a meginterjúvolt cégek fele jelezte valamilyen ajándék beszerzését, tavaly és az idén is már csak egyötödük. A cégek nagy része egyáltalán nem költ ilyen célra, és még a nagy nemzetközi vállalatok is mind gyakrabban jótékonysági célra fordítják az ajándékozásra szánt összeget.

Az ajándékozás pedig már a válság előtti években is kezdett áttolódni a kisebb összegű költések felé, ám az idén már csak a cégek 11 százaléka tervez félmillió forintnál nagyobb beszerzést.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.