A Tesco-csoport - amelynek 530 ezer alkalmazottja van - a februárban véget ért 12 hónapban 63,6 milliárd font (23 ezer 745 milliárd forint) forgalom mellett 3,3 milliárd font (1230 milliárd forint) profitot ért el. Az osztalék összege nem változott, részvényenként 14,76 penny (55 forint).
A profit különösen nagyot zuhant Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, valamint Törökországban és Írországban. Iparági elemzők szerint a Tescót mindenütt komoly versenyre kényszeríti a két német diszkontáruházlánc, az Aldi és a Lidl.
Magyarországon - a dohánytermékeket nem számítva, amelyek árusítását 2013-ban megtiltották a nagyobb kiskereskedelmi egységeknek - 0,5 százalékkal nőtt a forgalom a 2013-14-es pénzügyi évben az előzőhöz képest - közölte a Tesco magyarországi leányvállalata. A tájékoztatás szerint a Tesco jelenleg csaknem 1500 magyar beszállító termékét árusítja üzleteiben. "A kiváló partnerség eredménye többek között az, hogy jelentősen emelkedett a magyar dinnye közép-európai exportja" - áll a közleményben.
A Tesco közölte: 2013 márciusában indította el Magyarországon az online bevásárlás szolgáltatást, ezzel több mint 300 új munkahelyet teremtett; az azóta eltelt egy évben 120 000 rendelést teljesített.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.