A MEKH szerdai tájékoztatása szerint március 5-én indítottak teljes körű fogyasztóvédelmi átvilágítást a Főgáznál. A hivatal szakemberei helyszíni ellenőrzés keretében, illetve a bekért dokumentumok elemzésével azt vizsgálták, hogy az egyetemes szolgáltató maradéktalanul eleget tesz-e a rá vonatkozó fogyasztóvédelmi rendelkezéseknek.
A helyszíni vizsgálat kiterjedt az ügyfélszolgálati irodák elhelyezkedésének felülvizsgálatára, a telefonos és személyes ügyfélszolgálat minőségi követelményeinek betartására, a fogyasztók honlapon történő tájékoztatására, illetve a tartozás miatti kikapcsolások utáni visszakapcsolások időtartamára - ismertették a közleményben.
Az átvilágítás során a hivatal szakemberei több hiányosságot is találtak a Főgáz fogyasztókkal szemben tanúsított magatartásában. A MEKH a vizsgálat lezárását követően határozatban kötelezte a társaságot, hogy 60 napon belül szüntesse meg a jogszabálysértő gyakorlatokat, majd erről részletesen tájékoztassa a hivatalt.
A MEKH honlapján közzétett határozat szerint a hivatal egyebek mellett kötelezte a szolgáltatót, hogy folyamatosan fokozott figyelemmel kövesse a visszakapcsolásra vonatkozó határidők teljesülését, valamint megtiltotta a több felhasználási helyet érintő ügyfélmegkeresések kezelésére alkalmazott módszer további használatát, és kötelezte a társaságot megfelelő eljárás kidolgozására.
A határozat értelmében emellett a Főgáznak mintegy húsz településen kell ügyfélszolgálati irodát vagy ügyfélszolgálati fiókirodát nyitnia, illetve biztosítani az ügyfélforgalom számára nyitva álló helyiségben a panaszfelvétel lehetőségét, továbbá tájékoztató anyagok, formanyomtatványok, valamint az ügyfélszabályzat elérhetőségét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.