Ezt Dragomir Sztojnev bolgár gazdasági és energiaügyi miniszter mondta, hozzátéve: osztalékfizetés csak 2018 után lesz. Az osztalék 20 százalékát a bolgár energiaholding kapja, a fennmaradó részt pedig annak az adósságnak a visszafizetésére fordítja Szófia, amit a Gazprom orosz gázipari cégtől kapott vezetéképítésre.
A Gazprom 22 évre nyújtotta a hitelt. Alekszej Miller, a Gazprom vvezérigazgatója a napokban azt mondta, hogy az építési, illetve előkészítő munkák szigorúan a terveknek megfelelően haladnak Bulgáriában, Magyarországon és Szerbiában. A Gazprom-vezér azt mondta, hogy 2015 végén a bolgár szakasz egyik vezetékét már gázzal töltik fel.
A Déli Áramlat építése 2012 végén kezdődött. A vezeték Bulgária fekete-tengeri partjától Szerbián, Magyarországon és Szlovákián keresztül vezet Ausztriáig. A tenger alatt négy, egymás mellett futó ág lesz.
A Déli Áramlat több mint 930 kilométer hosszan a Fekete-tenger alatt, majd a szárazföldön körülbelül 1450 kilométer hosszan halad. A projekt a tervek szerint 2018-ra éri el teljes kapacitását, évi 63 milliárd köbmétert
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.