Elemzők szerint a GM szeretné, ha a beismeréssel, illetve a kártérítési alap felállításával lezárulna az ügy, erre azonban kevés az esély.
"A cégen kívül álló szakértők nehezen értik meg, hogyan kerülhette el a felső vezetés figyelmét ez az hiba ilyen hosszú időn keresztül" – fogalmazott John O''Dell, az Edmunds.com elemzője, hozzátéve: a Kongresszus további meghallgatásokat tervez az ügyben. Az viszont biztosra vehető, hogy a fejlemények jelentős átalakulást hoznak a GM életében. "Sokszor egy hatalmas földrengésre van szükség, hogy felrázzon egy céget, ez pedig az volt" – fogalmazott O''Dell.
"A Cobalt-sagát tévedések sora alkotta" - idézte a BBC Mary Barra vezérigazgatót a mintegy 40 millió dokumentum feldolgozását és kétszáz alkalmazott meghallgatását követő jelentésről. A meghibásodás lehetősége több mint egy évtizedig fennállt, mire a GM hivatalosan elismerte, hogy a gyújtáskapcsoló nem megfelelő működése nyomán a sofőrök elveszíthetik az irányítást a Chevrolet Cobaltok felett.
A GM 2,6 millió autót hívott vissza emiatt, tizenöt alkalmazottat elbocsátottak és további öt dolgozó ellen fegyelmi eljárást indítottak. Miközben Mary Barra elismerte a vállalat vezetésének felelősségét, kiemelte: a vizsgálati jelentés nem támasztotta alá a feltételezést, miszerint a GM menedzsmentje szándékosan takargatta volna a gyártási hibát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.