Általában júliusban szokta a belföldi vendégéjszakák száma meghaladni a külföldit. Ha idén folytatódik a kedvezőtlen tendencia, akkor ez most már júniusban bekövetkezhet. Látványos az olló záródása: idén májusban 1 millió 197 ezer külföldi éjszaka áll szemben 922 ezer hazaival, tavaly ilyenkor ez 1 millió 241 ezer volt 791 ezer ellenében. A külföldi vendégéjszakák csökkenése elsősorban a fővárosi, nem pedig a vidéki szállodákat érinti. Azért is meglepő a visszaesés, mert májusban több mint 800 ezren fordultak meg a repülőtér termináljain, amire az nyaralási szezont megelőző hónapban még sohasem volt példa a Budapest Airport történetében. „A belföldivendég-forgalom a Tisza-tó kivételével minden régióban bővült. A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 56 százalékos volt, ami 2,5 százalékponttal több az előző évinél” – fogalmaz a KSH. A magyarok körében májusban is a Balaton volt a legnépszerűbb utazási célpont, a 189 ezer vendégéjszaka 13 százalékos növekedést jelent. A jó ár-érték arány miatt az ötcsillagos házak szobáinak igénybevétele kiemelkedő, 74 százalékos volt. A szálláshelyek összes folyó áron számított árbevétele 8 százalékkal volt magasabb, mint a tavalyi év ötödik hónapjában. Összesen 31 milliárd forint bruttó árbevételt értek el.
Fordított tendencia Németországban
A németországi kereskedelmi szálláshelyeken májusban csökkent a belföldi és emelkedett a külföldi vendégéjszakák száma – közölte csütörtökön a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis. A német kereskedelmi szálláshelyek májusban 39,5 millió, az egy évvel korábbival közel megegyező számú vendégéjszakát jelentettek. Ezen belül a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma 9 százalékkal, 6,9 millióra emelkedett, a belföldieké pedig 2 százalékkal, 32,6 millióra csökkent. Január-májusban a vendégéjszakák száma az egy évvel korábbihoz képest 2 százalékkal, 145,9 millióra emelkedett. Ezen belül a belföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma egy százalékkal, 119,9 millióra nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.