BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bátrabban szórják a pénzt a fiatal kínaiak, ha külföldre jutnak

A kínai turisták tavaly 128,7 milliárd dollárt költöttek el külföldön, 26,8 százalékkal többet mint egy évvel korábban - számolt be turisztikai összeállításában a China Daily című angol nyelvű napilap csütörtökön.

A turistáknak több mint a fele az 1980-as években született generációhoz tartozott, és a családi utazások mind népszerűbbek - állapította meg az Ipsos francia székhelyű piackutató cég. Az eredményeket a vizsgálat megrendelője, egy kínai szakmai szervezet tette közzé.

Tavaly 98,19 millió kínai turista utazott külföldre, 18 százalékkal több mint 2012-ben. Négy legkedveltebb célállomásuk Dél-Koreában, illetve Japánban volt. Mint kiderült, ezek közül több népszerű filmeken korábban látott helyszín. Az utazóknak csaknem 60 százaléka volt házas, kisgyermekes. A külföldre utazók általában tehetősnek mondhatók, a nagyvárosi átlagjövedelemnek körülbelül a háromszorosát keresik.

A felmérésből kiderült, hogy az online foglalás és egyéb internetes szolgáltatások igénybevétele rendkívül népszerűnek számít az utat tervezők körében. Míg korábban elsősorban a nyelvi akadályok és az idegen környezet ismeretlenségétől való félelem miatt egyértelműen a csoportos utak uralták a piacot, mostanában egyre népszerűbbek az egyéni kirándulások.

A megkérdezett turisták meghatározó hányada, csaknem 80 százaléka látogatott el turisztikai információkkal szolgáló kínai weboldalakra. A megkérdezettek többsége számára a legfontosabb a közlekedés és a szállás, amit az étkezés, a látnivalók, a vásárlási lehetőségek és a szórakozási lehetőségek követnek. A legnagyobb problémának továbbra is nyelvi nehézségeket jelölték meg, s ezzel összefüggésben több kínai nyelvű táblát, tájékoztatást, idegenvezetést várnak idegenben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.