Augusztusban - a legnagyobb dömping idején - 9,1 millió turista választotta úticélnak Spanyolországot, ami 8,8 százalékkal több mint egy évvel korábban és egyben történelmi csúcsot is jelent.
A külföldi turisták sokat is költöttek: az első félévben a tavalyi azonos időszakhoz képest 7,8 százalékkal többet, 26,35 milliárd eurót hagytak Spanyolországban.
Már a tavalyi év is kitűnő volt idegenforgalmi szempontból, akkor 60,6 millió turista látogatott el a dél-európai államba. Franciaország és az Egyesült Államok után Spanyolország a harmadik leggyakrabban választott úticél a turisták körében.
Idén is Nagy-Britanniából, Franciaországból és Németországból érkezett a legtöbb látogató. A turisták leginkább a strandjaikról híres Katalóniát, a Baleár- és a Kanári-szigeteket, valamint Andalúziát célozták meg.
A brit turisták száma január-augusztusban 5,6 százalékkal 10,6 millióra, a franciáké 10,4 százalékkal 7,6 millióra, míg a németeké 7,5 százalékkal 7,1 millióra emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest. Csökkent viszont az Oroszországból érkezők száma, 5 százalékkal 1,06 millióra és az Egyesült Államokéból 0,5 százalékkal 880 ezerre.
Spanyolország, ahol a munkanélküliségi ráta 25 százalék körül mozog, erősen függ a turizmustól. Két évvel ezelőtt, 2012-ben a hazai össztermék 10,9 százaléka származott az idegenforgalomból, és az állások 11,9 százaléka kötődött ehhez az iparághoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.