A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és egyik legnagyobb brit befektetője. Itthon több mint húszezer magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával legalább száz új munkahelyet hoz létre – a cég beépült a magyar gazdaságba. A vállalat már több mint kétszáz áruházat nyitott, mintegy 1500 magyar vállalkozással áll kapcsolatban. Saját márkás élelmiszerválasztékának nagyjából a fele hazai termék (29 az első félévben a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet is elnyerte).
A társaság májusban belépett a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsba, a nyári szezonban pedig csak magyar dinnyét lehetett náluk kapni. Az elmúlt négy évben átlagosan, évente 81 milliárd forintot fizettek be az államháztartásba adók és járulékok formájában, aminek közel felét a nettó áfa-befizetés tette ki.
Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója különösen büszke arra, hogy a cégnél folyamatosan növekszik a magyar vezetők száma. Mára az Igazgatóság fele magyar szakember, nemrégiben pedig kinevezték az első magyar működésért felelős vezérigazgató-helyettest is.
A vállalat közvetlen hozzájárulása GDP-hez 98,7 milliárd forint volt tavaly, ám a tovagyűrűző hatások figyelembe vételével összesen 200,6 milliárd forint hozzáadott értéket termelt 2013-ban – ez a teljes hazai össztermék 0,82 százaléka.
A cég hasonló arányban vesz részt a foglalkoztatásban is: közvetve és közvetlenül közel 25 ezer munkahely létrejöttéhez vagy fenntartásához járultak hozzá 2013 folyamán, ami megközelítette a teljes hazai foglalkoztatottság 1 százalékát. A vállalat büszke arra, hogy a részmunkaidős foglalkoztatottsága több mint két és félszerese a nemzetgazdasági átlagnak (19 százalékos), így az atipikus foglalkoztatási formák támogatásán keresztül a Tesco komoly szerepet vállal a szokásosnál kiszolgáltatottabb helyzetben lévők munkaerő-piaci helyzetének javításában.Az atipikus foglalkoztatási formák – köztük a részmunkaidős foglalkoztatás – támogatják többek között a gyermekvállalást és elősegítik a továbbtanulást.
A Tesco-nál arra törekszenek, hogy piacvezetőként egyfajta működési modellt is mutassanak a honi vállalkozásoknak – kiemelt jelentősége van a munkatársak képzésének. A társaság tanulmányi szabadságot biztosít dolgozóinak, az első félévben 8600 munkatársuk vett részt készségfejlesztő tréningeken, és közel ezren szereztek OKJ minősítésű szakképesítést.
A Tesco ezen kívül az egész élelmiszerellátási-láncra kiterjedő változást szeretne elérni az élelmiszerhulladékok csökkentése kapcsán. Nem csupán az áruházakban, hanem a termékek előállításától kezdve a háztartási fogyasztásik minden lépésnél csökkenteni kívánják az elpazarolt ételek mennyiségét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.