Az akció bevezetésének célja az volt, hogy olyan árakon kínálhassák termékeiket, melyekkel népszerűsíteni tudják az online kereskedelmet. Tervük annyira bevált, hogy a korábban becsült forgalom többszörösét produkálták az akciót követő napokban is. Az áruház körülbelül 500 terméket kínált átlagosan 34 százalékkal olcsóbban, sokszor a beszerzési ár alatt, emelett ingyenessé tették a házhozszállítást is.
"A bevezetés első évében az átlagos forgalmunk ötszörösével számoltunk. Mint utólag kiderült, ezzel alaposan alulbecsültük akcióink vonzerejét, hiszen a várt többszöröse, hatszázezret is meghaladó egyedi látogatónk volt aznap" - mondta lapunknak Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója. Hozzátette, szombaton az akciók egy része még élt, ezért az érdeklődők száma két nap alatt közel 1 millióra növekedett. A legnagyobb igény a mobiltelefonokra, a táblagépekre, valamint a televíziókra és a játékkonzolokra mutatkozott, melyekből tízezres nagyságrendű példányok keltek el. Emellett kimagaslóan teljesítettek a háztartási eszközök és a sportszerek is.
"A Fekete Péntekből származó egyetlen napi bevételünk megegyezik két átlagos hetünk forgalmával. Ráadásul a pénteki túlterheltségből fakadó kiesés nagyobb része az üzletekben és a weboldalon a hétvége folyamán visszatalált hozzánk" - közölte Várkonyi Balázs.
Annak ellenére, hogy központi raktáraik kapacitását a 2,5 -szeresére növelték és szervereiket a korábbi terhelés ötszörösének elviselésére készítették fel, az oldal nem tudta elviselni a hatalmas terhelést, ami több ezer panasszal élő vásárlót vonzott maga után. "A kimaradókkal a Facebook-oldalunkon és üzleteinkben, valamint az ügyfélszolgálat segítségével kommunikáltunk. Ennek is köszönhető, hogy sokan az üzleteinkbe mentek el vásárolni, míg mások szombatra és vasárnapra halasztották oldalunk meglátogatását.
Ezeken a napokon még 750 akciós termék közül választhattak. A hagyományteremtő akció végül rámutatott arra, hogy az alacsony árakat és az online kereskedelem nyújtotta kényelmet kifejezetten igénylik a felhasználók, ezért megérte Magyarországon elsőként bevezetni a Fekete Pénteket" - mondta Várkonyi Balázs.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.