A Huawei Technologies Hungary Kft. forgalmából az export részesedése 67 százalékos lehet. Jim Lu közlése szerint a vállalat új hálózatok építését kezdi meg a jövő évben, erről azonban további részleteket egyelőre nem árulhatott el. Emellett egyéb jellegű projekteken is dolgoznak majd, mint például az okosváros kezdeményezések.
A Huawei még 2009-ben hozta létre európai szintű gyártóközpontját Magyarországon, azóta mintegy 200 millió eurót fektetett be az országban. Jelenleg már több regionális központjuk is működik itt, többek között logisztikai és javító kapacitásuk is van nálunk. Ezek az egységek 50 országot szolgálnak ki Európában, és az egyéni felhasználóknak szánt eszközökön kívül a Huawei valamennyi termékét – egyebek mellett bázisállomásokat, hálózati és vezetéknélküli berendezéseket, antennákat – készítenek nálunk – közölte Jim Lu. A cég regionális vezetője szerint eddig arra összpontosítottak, hogy minél több országot lássanak el Magyarországról Európán kívül is, de most a fókusz inkább a már meglévő gyártóegységek kapacitásnövelésén, és a nálunk előállított félkész termékek mennyiségének emelésén van.
A társaság novemberben indította el szoftveralkalmazás- és szolgáltatásfejlesztéssel foglalkozó budapesti Innovációs Központját, amelyről még idén februárban írtak alá szándéknyilatkozatot a magyar kormánnyal. A létesítményben többek között az internetalapú televíziózás (IPTV) és a további új tévés területek kutatásával foglalkoznak.
„Magyarországon számunkra a legnagyobb kihívást a vállalati üzletágunk fejlesztése jelenti, amely teljeskörű it-megoldásokat kínál közepes- és nagy cégeknek. Persze komoly feladat a lakossági ágazat fejlesztése is. Mindkét szegmensben építjük a márkánkat és növeljük az ismertségünket. A távközlési szolgáltatók körében már elismert megoldásszállító Magyarországon a Huawei, de szeretnénk a lakossági felhasználók számára is szerethető brandet építeni” – jelezte Jim Lu.
A társaság regionális elnöke elmondta, hogy a Huawei okostelefonjainak forgalma dinamikusan nő világszerte, és egyre nagyobb figyelmet fordítanak a prémium készülékekre nem csak globálisan, de Magyarországon is. Szeptemberben hat százalékos volt a cég részesedése itthon az okostelefonok piacán a lakossági szegmensben a GfK adatai szerint, ezt szeretnék tovább növelni a következő hónapokban. A vállalat stratégiájának középpontjában jövőre is a prémium kategóriás, 4G/LTE képes készülékek fejlesztése és piaci bevezetése áll, emellett egy új, androidos okosóra bemutatását is tervezik. A kínai társaság európai elképzelései kapcsán Jim Lu közölte, hogy a jelenlegi 7700 fős létszámukat a következő öt évben 5500 fővel növelnék a kontinensen. Jelentős kutatás-fejlesztési beruházásokra készülnek, az Egyesült Királyságban például egy 5G kutatóközpontot hoznak létre a következő években, de Franciaországban is kialakítanak három ilyen létesítményt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.