Tavaly közel felével nőtt az Extreme Digital online értékesítése, a cég teljes bevétele pedig 15 százalékkal, 24,5 milliárd forintra bővült – mondta el érdeklődésünkre Várkonyi Balázs, a társaság vezérigazgatója. Az internetes forgalom látványos megugrása mellett a tavalyi eredményeket nagy mértékben befolyásolta, hogy a vállalat stratégiájának megfelelően csökkentették a nagykereskedelmi értékesítést, amelynél így 2013-hoz képest 60 százalékos volt a visszaesés. „Ezt a hatást nem számítva 30-35 százalékkal is bővülhetett volna a forgalmunk” - tette hozzá Várkonyi Balázs.
A cégvezető szerint jelentős mértékben nőtt a tranzakciók száma és javult a konverziós érték – a látogatások és a tényleges vásárlások aránya – is. Míg 2013-ban még 1,4 százalékos volt ez a mutató, addig a múlt évben ez közel 2 százalékra emelkedett. A netes vásárlások számának emelkedésével párhuzamosan csökkent a kosárérték, a 2013-as 24-25 ezer forinthoz képest 21 ezer forintra. Ez egyben azt is jelzi, hogy már nem csak nagyértékű termékeket vesznek a világhálón, a kereslet eltolódott a napi jellegű fogyasztási cikkek felé.
Az online kiskereskedelem növekvő népszerűségét jelzik a tavaly karácsonyi szezon indításának szánt Fekete Péntek (Black Friday) akció során tapasztaltak is. Várkonyi Balázs szerint előzetesen arra számítottak, hogy szükség lesz néhány évre, amíg egy ilyen akciós nap szélesebb körben is ismertté válik, és olyan kiugró eredményeket hoz, mint az Egyesült Államokban vagy Nyugat-Európában. A nagy érdeklődés műszaki problémákat okozott a társaságnál, sokan órákig nem tudták elérni a honlapjukat. „Tanultunk az akkori esetből, a teljes üzemeltetést újragondoljuk, így például megduplázzuk a szerverek számát, és felkészülünk arra, hogy akár óriási látogatószámot is ki tudjunk szolgálni.. Emellett, ahogy ígértük, tavasszal egy újabb akciós nappal készülünk” - fűzte hozzá Várkonyi Balázs.
Az idei tervek kapcsán az Extreme Digital Zrt. vezetője elmondta, hogy az online felület fejlesztése mellett jelentős bővítésre készülnek az átadópontok esetében is. A társaság megállapodott a Magyar Postával, így hamarosan az ország 3200 postahivatalán is lehetőség lesz a megvásárolt termékek átvételére. Emellett növelni fogják az olyan pontok számát, ahol kisebb raktárkészlet is van, és az elképzelések szerint Budapest mellett nagyobb vidéki városokban is kialakítanak majd ilyen helyeket.
Emellett folytatják a portfólió bővítését is, a kezdetben főleg műszaki cikkeket forgalmazó cég az idén komolyabb figyelmet fordít a sport- és autófelszerelésekre is. Az év második felében pedig a divat termékkör is megjelenik a kínálatban, így például cipőket is lehet majd venni a vállalat webáruházában.
Az Extreme Digital a múlt év második felében indította el online boltját Szlovéniában és Bulgáriában, az idén a meglévő külföldi érdekeltségeik – Szlovákiában, Csehországban, Romániában és Horvátországban vannak még jelen – felfuttatására összpontosítanak. A cég vezetője ezzel kapcsolatban megemlítette, hogy Romániában rendkívül erős versenytársakkal kell megküzdeniük a piaci részesedésért, Horvátországban ugyanakkor az első nagy szereplők között vannak, így ott akár még a hazainál is nagyobb részesedést tudnak elérni. A nemzetközi terjeszkedés jegyében idén elindítják az angol nyelvű központi oldalt, így már egész Európából lehet vásárolni náluk.
Gyors fejlődés
Az eNet becslése szerint a múlt évben 266 milliárd forint lehetett a hazai, kosaras rendszerben értékesítő webáruházak forgalma, ami 22,5 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A piackutató cég elemzése szerint az online kiskereskedelemben 2014-ben komoly eredményeket hoztak a Black Friday keretében meghirdetett akciók. Az internetezők számottevő táborát ragadták magával a kedvezmények olyannyira, hogy csak ezekhez kötődően körülbelül 2,3-2,7 milliárdos forgalmat generáltak a webáruházak számára. Emellett a múlt évben is több új, nagy szereplő jelent meg a piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.