Halmos Gábor, a 22 tóparti önkormányzat tulajdonában lévő, 290 embernek munkát adó cég vezérigazgatója az MTI-nek szerdán elmondta: a társaság nem emelte árait tavaly, a bevételek emelkedése a növekvő forgalomnak köszönhető.
A kiemelkedően jól sikerült nyár után az őszi hajózási szezon is hozott pár százalékos forgalomnövekedést. A cég személyhajóin tavaly mintegy 20 százalékkal, a sétahajókon 30 százalékkal többen utaztak, mint egy évvel korábban és a komp forgalma is 5 százalékkal emelkedett. A vitorláskikötői üzletág bevétele 3 százalékos emelkedést hozott, egyedül a cég két kempingjének forgalma csökkent 7-8 százalékkal. A társaság működteti a siófoki Hotel Mólót is, amelynek bevétele egy új szakmai stáb irányítása mellett 31 százalékkal nőtt tavaly.
Halmos Gábor hozzáfűzte, hogy a társaság nyeresége annak ellenére emelkedett 88 millió forintra az előző évi 68 millióról, hogy 2014-ben új teherként jelentkezett a mintegy 20 millió forintnyi, államnak fizetendő mederhasználati díj.
A vezérigazgató szerint az eredmények a cég megújuló marketing stratégiájának, bővülő szolgáltatásainak, a hajózás szempontjából kedvezően alakult időjárásnak és az egyre több, színvonalasabb balatoni programnak is köszönhető. Az önmagában veszteséges menetrend szerinti hajózás működtetését a társaság többi üzletágának nyereségessége biztosítja.
Kifejtette, a Balatonnál fellendülőben van a fittness-wellness turizmus, ezen belül különösen figyelemreméltó a bicikliturizmus évek óta tartó növekedése.
Halmos Gábor beszámolt arról is, hogy az idei év újdonsága lesz egy 180 fő befogadására képes, új menetrend szerinti hajó üzembeállítása. Az ehhez vásárolt, orosz típusú vízibuszt eddig nem sikerült felúsztatni a Sión a Balatonhoz a túl magas vízállás miatt, mert nem fér el a hidak alatt, ezért várhatóan már csak a nyári szezon végére készülhet el az átalakítása. A nevét arról a balatoni településről fogja kapni, amelyik kész ezért szponzorálni is az új jármű forgalomba állítását.
Halmos Gábor a 2014. évihez hasonló, jó szezonra számít az idén is. A cégvezetés elégedett lenne, ha idén meg tudná ismételni a tavalyi eredményt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.