A bejelentést követően 3 százalékponttal erősödtek a forgalom csökkenésével küszködő cég részvényei. A McDonald''s árbevétele tavaly globális szinten 3,6, az Egyesült Államokban 4,1 százalékkal csökkent, az utolsó negyedévben pedig globális szinten 21 százalékkal esett vissza a nyereség.
Az eredmények romlását elemzők a fogyasztói szokások változásával és a menüben végrehajtott sikertelen változtatásokkal magyarázták. A túlságosan kibővített választék lelassította a kiszolgálást, a fiatalabb gyorséttermi fogyasztók pedig az olyan, egészségesebb és frissebb ételeket kínáló konkurensek felé fordultak, mint a Chipotle Mexican Grill, vagy az olyan elegánsabb hálózatokhoz pártoltak át, mint a Five Guys vagy a Chick-fil-A.
A McDonald''s januárban arculatfrissítő marketingkampányba kezdett. Easterbrook, aki már negyedszázadot töltött el a cégnél - volt a McDonald''s európai igazgatója is - egyebek között a marketing megújításával, menüinnovációval és digitális fejlesztéssel is foglalkozott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.