BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kulcsszerepben a logisztika

A termékek összehasonlítása, vásárlása során könnyen váltanak csatornák és eszközök között is – derül ki a UPS megbízásából az online vásárlók döntéseit befolyásoló tényezők vizsgálatából.

Az európai e-vásárlókról készített felmérés szerint az online vevők a rugalmasságot keresik. A kutatásból egyebek között az is kiderül, hogy a kényelem a legfőbb szempont, az átfogó információ létfontosságú, a technológia váratlan módokon változtatja meg a vásárlás menetét, és a logisztika kulcsszerephez jut. Továbbá, az okostelefonos összehasonlíthatóság és a közösségi oldalak befolyásolják a vásárlást.

Az európai fogyasztók elvárják a tökéletes vásárlói élményt online és bolti vásárlásaik során is, illetve, hogy rugalmasan választhassák meg, hogyan és mikor veszik át a termékeiket. Az e-vásárlók minden piacon keresik az alternatív kiszállítási lehetőségeket, a megkérdezettek 32 százaléka szeretné, ha a termékét nemcsak otthonában vehetné át.

A részletes termékinformáció és az online tartalom ugyan nem helyettesíthet egy képzett, minden terméket ismerő eladót, de segítheti a fogyasztók vásárlást megelőző kutakodását. Mindössze a vásárlók 59 százaléka elégedett a rendelkezésre álló termékadattal. A kézbesítéssel kapcsolatos információk terén a válaszadók mintegy fele (52 százaléka) látná szívesebben a csomag várható érkezésének dátumát, mint a szállításhoz szükséges munkanapok számát.

Bár az e-vásárlóknak több mint 60 százaléka még mindig csak asztali számítógépen vagy laptopon intézi vásárlásait, az új online és mobiltechnológiáknak köszönhetően 35 százalékuk hasonlítja össze a termékek árait, miközben boltban vásárol. Érdekes az is, hogy a táblagéppel rendelkezők 43, míg az okos telefonnal rendelkezők 26 százaléka használta már készülékét online vásárlásra.

A közösségi média az e-vásárlások harmadát befolyásolja, és a válaszok tanúsága szerint az elégedetlen, és az elégedett vásárlók egyaránt hangoztatják is véleményüket ezeken a csatornákon. Az elégedettek mintegy negyede hajlandó elégedettségét kinyilvánítani a közösségi médiában. Az online vásárlásokkal több megkérdezett (80 százalék) elégedett, mint a fizikai vásárlásokkal (67 százalék).

A választható kiszállítási mód és a rugalmas áruvisszavétel szintén nagyon fontos – derül ki. A vásárlók 90 százaléka nézi meg a visszavételi feltételeket a vásárlás során, 67 százalékuk pedig már a tényleges vásárlási döntést megelőzően. Ugyanakkor a vásárlók mindössze 53 százaléka elégedett az online visszaváltás és termékcsere lehetőségeivel. A kézbesítés időtartama szintén szerepelt a szempontok között; a nyilatkozók 58 százaléka hagyott már félbe vásárlást a túl hosszú kiszállítási idő, vagy a kiszállítási dátum hiánya miatt. Az ingyenes kiszállítás továbbra is befolyásolja a vásárlási döntést, a válaszadók 87 százaléka hajlandó tenni az ingyenes kézbesítés érdekében, 43 százalékuk például további termékeket vesz, 33 százalékuk pedig hajlandó többet várni a kiszállításra.
Ahogy a technológia fejlődik, változnak a fogyasztói elvárások is, a rugalmas vásárlók pedig a kényelemet és a lehető legteljesebb információt keresik online vásárlásaik során – mondta Scott Aubuchon, a UPS Europe marketingért felelős alelnöke. Ezekre az elvárásokra a vállalat olyan logisztikai megoldásokat dolgozott ki a kiskereskedőknek, amelyekkel azok sikeresek lehetnek online vásárlóiknál. Példaként említett egy olyan kombinációt, amivel személyre szabott lehet a csomagkézbesítés.

Kutatás és tanulságok az e-vásárlói szokásokról

A felmérést a UPS logisztikai szolgáltató megbízásából a comScore, Inc. digitális területek fogyasztói szokásainak mérését és elemzését végző kutatóintézet készítette el. A kutatás során az online vásárlók vásárlói döntéseit befolyásoló tényezőket vizsgálták. A UPS Pulse of the Online Shopper elnevezésű európai szintű felmérésben több mint 6200 e-vásárlót kérdeztek meg szokásaikról, tapasztalataikról.

A kutatás legfőbb tanulságai:

• Az online vásárlók alternatív kiszállítási helyszíneket és több fizetési lehetőséget keresnek.

• A mobilkészülékek a többcsatornás vásárlás legfőbb katalizátorai, a kereskedőknek foglalkozniuk kell a technológiai korlátokkal.

• Az ingyenes kiszállítás továbbra is fontos ösztönző, de egyre hangsúlyosabb a termékvisszavétel kérdése is.

A kutatás legfőbb tanulságai:

• Az online vásárlók alternatív kiszállítási helyszíneket és több fizetési lehetőséget keresnek.

• A mobilkészülékek a többcsatornás vásárlás legfőbb katalizátorai, a kereskedőknek foglalkozniuk kell a technológiai korlátokkal.

• Az ingyenes kiszállítás továbbra is fontos ösztönző, de egyre hangsúlyosabb a termékvisszavétel kérdése is. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.