BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felemás évük volt 2014-ben a magyarországi sörgyártóknak

A Magyar Sörgyártók Szövetség szerint az időjárás nem fogta pártját a sörösöknek, a hűvös nyár miatt a labdarúgó-világbajnokság ellenére elmaradt a kiugró forgalom, de a piaci összképet mégsem látják borúsan. Magyarország közepes piacnak számít Európában, hiszen 31 ország közül a 15. helyen áll az értékesített mennyiség alapján. Németországban például 94 millió hektolitert adtak el, Csehországban 19 milliót, Ausztriában 9 milliót, ellenben Szlovákiában csak 3 millió hektolitert.

Csaknem 23 százalékkal nőtt a prémium sörök forgalma nálunk, ezekből százezer hektoliterrel fogyott több, mint 2013-ban. Folytatódó trend maradt a gazdaságos árkategória erősödése, de a középkategóriás termékek forgalma 4 százalékkal zuhant. „A 2013-as jövedéki adó emelést és az ezt követő fogyasztási visszaesést követően tavaly kezdett magára találni a magyar sörpiac. Óvatosan optimisták vagyunk a növekedési lehetőségeket illetően, feltéve, hogy sikerül kiszámítható és tervezhető szabályozási környezetet teremteni” – mondta Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója. Az biztos, hogy a stagnáló piacon egyre nagyobb lesz a verseny a három nagy cég között. Ennek jó esetben a fogyasztók lehetnek a nyertesei, mert a gyártók évről évre új termékeket vezethetnek be a piacra. Rossz esetben viszont akár márkák is eltűnhetnek a boltok polcairól. A közterhekhez tavaly 66,2 milliárd forinttal járultak hozzá a sörgyártók, ebből 38,7 milliárd forint a jövedéki adó.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.