STRATÉGIA Jelentősen megújul a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.), amelynek a célja, hogy az egyre jobban teljesítő turizmust és agrármarketing-programokat hatékonyabban támogassa – jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a tárca felügyelete alá tartozó cég tegnapi állományülésén. A nemzetgazdasági miniszter közölte: továbbiakban is integráltan képzeli el az MT Zrt. működését, amelynek fontos feladata lesz a részben uniós forrásokból is támogatott turisztikai vállalkozások, illetve mezőgazdasági termékek, hungarikumok népszerűsítése itthon és külföldön egyaránt. Az MT Zrt.-nek emellett az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt kell fektetnie a marketingtevékenységre, az ágazat által nyújtott újdonságok megismertetésére. A vállalat céljai közé tartozik, hogy a külföldiek hazánkról alkotott képét – az országimázst – a turizmus népszerűsítésének eszközeivel is pozitívan befolyásolja.
Tavaly – a korábbi év mutatóihoz képest – Magyarországon 7,2 százalékkal több, összesen 9,5 millió vendég 5,4 százalékkal több, 24,2 millió vendégéjszakát töltött el a szálláshelyeken. A belföldi vendégek száma közel 10 százalékkal, a tőlük származó bruttó szállásdíj-bevétel pedig mintegy 15 százalékkal emelkedett; a külföldiektől származó szállásdíj-növekedés is csaknem elérte a 11 százalékot 2014-ben. A tárcavezető kifejtette: az MT Zrt-nek mindent meg kell azért tennie, hogy az ágazat idén is hasonló sikereket érjen el, mint az elmúlt két évben. Ennek megfelelően a cél az, hogy a korábbiakhoz mérten még több hazai és külföldi vendég töltse szabadidejét magyarországi szálláshelyeken, fogyasszon magyar termékeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.