TURIZMUS A kormány nem változtat a SZÉP-kártya rendszerén – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tegnap, valószínűleg reagálva a Világgazdaság cikkére. Ezzel a tárca vezetőinek korábbi nyilatkozatait is zárójelbe tették. Egy hónapja Glattfelder Béla gazdaságfejlesztési államtitkár közölte, hogy kivennék a gyorséttermeket a rendszerből, majd a héten Ruszinkó Ádám turizmusért felelős helyettes államtitkár nyilatkozott úgy, hogy vizsgálják az átalakítást, bár nincs döntés. Mindketten arra hivatkoztak: a szállodásoknak nem tetszik, hogy a vendéglátás zsebbe kerül több pénz. Mint megírtuk, a gyorséttermek kizárása automatikusan a vendéglátás kihagyását jelentette volna (nem lehet különbséget tenni), ez viszont azzal járt volna, hogy a SZÉP-kártyákról az Erzsébet-utalvány felé fordulnak a munkavállalók és a munkáltatók (mert az étkezési támogatásra van nagyobb igény). Ezzel viszont a turizmus is rosszul járt volna: a kártyákon lévő pénzt ugyanis általában (a feltöltések ellenére) itt költik el.
Ezt a nézetet már az NGM is oszthatja, közleményében ugyanis úgy véli, a hazai turisztikai forgalom növekedését a belföldi vendégforgalom bővülése táplálta, ami mögött egyértelműen a SZÉP-kártya sikere állt. A feltöltési összeg évek óta 70 milliárd forint körül alakul (ennyi kerül a turizstikai és vendéglátó-ipari szolgáltatókhoz), az idén azonban még növekedik is, hangsúlyozza a minisztérium. Szerintük „a rendszer évek óta bizonyít komplex gazdaságfejlesztési és foglalkoztatásélénkítő programként”, segít oldani a vendégforgalom főváros-centrikusságát, a turizmus szezonalitását.
A szaktárca szerint a kártya gazdasági előnyei mellett annak társadalmi szerepe is fontos, hiszen hozzájárul ahhoz, hogy minél többen el tudjanak menni nyaralni, pihenni, kikapcsolódni. Az NGM megemlíti, hogy a kártya a legolcsóbb cafeteriaelem, hiszen csak a forgalom (a vásárlások) után kérhető jutalék, és az is rendkívül alacsony, legfeljebb 1,5 százalék lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.