A Volkswagen irányítását 2007-ben átvevő Martin Winterkorn alapvető változásokat hozott a társaság életében, amelynek köszönhetően az elődje alatt még 20 ezer fős leépítésre kényszerült cég a világ legfontosabb autógyártói közé emelkedett.
A társaságnál több mint 600 ezren dolgoznak és 12 márka alkotja a portfóliójukat, ráadásul igen széles, a szuper sportautó Lamborghinitől a Scania kamionokig terjedő palettán. A most lemondott vezérigazgató irányítása alatt dinamikusan terjeszkedett a Volkswagen és száz fölé növelte a gyárai számát, kiemelt figyelmet fordítva a kínai és észak-amerikai létesítményekre.
Rendkívül nehéz helyzetben veszi át a Volkswagen irányítását az új vezérigazgató, akit várhatóan pénteken, a cég igazgatóságának ülésén neveznek majd ki. A dízel motorok károsanyag kibocsátásáról szóló adatok meghamisítása miatt kirobbant botrány világszerte mintegy 11 millió járművet érint, vagyis többet, mint amennyit a társaság egy évben elad. A vállalat 6,5 milliárd eurót különített el az ügy kapcsán felmerülő költségekre.
A Bloomberg beszámolója szerint több elemző azt is elképzelhetőnek tartja, hogy a Volkswagen botrány magát az eurót is gyengítheti. A német autógyártó részvényeinek értéke a hét elején 40 százalékot zuhant. A botrány a devizapiacokra is átterjedhet, hiszen rövid távon aláássa a legnagyobb európai piacba, Németországba vetett bizalmat, ráadásul rombolhatja a német termékek hírnevét is. Az Európán kívüli autóértékesítés a német export közel 18 százalékát adta tavaly a Bloomberg összeállítása szerint.
Már a járműipar presztízse a tét a Volkswagen-botrányban
Ahogy a Világgazdaság korábban megírta, presztízs- és jelentős pénzveszteséggel járhat az egész autóipar számára, ha kiderül, hogy a Volkswagen mellett más járműgyártók is csaltak a környezetterhelési normák kapcsán – vélik a szakértők.
VW botrány: korlátozni kell a dízelmotorok használatát?
A Volkwagen-botrány kapcsán végzett dízelmotor-vizsgálatok alapján azok nem felelnek meg sem az amerikai, sem pedig az európai emissziós követelményeknek, a határértékeket jóval meghaladó szennyezéssel üzemelnek, ezért korlátozni kellene használatukat a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) szerint.
Az MGKKE szerdai, MTI-nek eljuttatott közleményében azt írta, a VW 11 millió dízelmotort érintő károsanyag-kibocsátási manipulációjával ellentétben bizonyítottá vált, hogy az új emissziós elvárásokat már nem képes gázolajjal teljesíteni az ipar. A nagyságrenddel magasabb mérgezőanyag-kibocsátás mellett a szilárdrészecskék is jelen vannak, nagyobb számban és lényegesen károsabban, mint valaha. Ez pedig azt jelenti, hogy a dízelmotort be kellene tiltani, de legalábbis kitiltani a sűrűn lakott övezetekből - írta az egyesület.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.