BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A csúcsról bukhat hatalmasat a Volkswagen

A német járművek iránti erős kereslet hajtotta szeptemberben az európai autópiacot, a Volkswagen toronymagasan vezetett a dízelbotrány előtti utolsó békés hónapban.

A német járművek iránti erős kereslet hajtotta szeptemberben az európai autópiacot.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) ma nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában és az Európai Szabadkereskedelmi Társuláshoz tartozó négy országban (Izland, Liechtenstein, Norvégia és Svájc) 1,39 millió új autót helyeztek forgalomba szeptemberben, ami 9,8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet.

Immár a 25. egymást követő hónapban bővült az európai autópiac, és a Mitsubishit kivéve minden autógyártó több járművet értékesített az előző év szeptemberéhez képest. A legtöbb autót a Volkswagen-csoport adta el - az adatok még a dízelbotrány előtti eladásokat mutatják -, majd a PSA-csoport, a Ford, a Renault, a BMW és az Opel-csoport következik.

A Volkswagen-csoport által értékesített autók száma éves szinten 8,3 százalékkal 325 ezerre emelkedett, ezen belül a Volkswagen márkából 6,5 százalékkal többet, 156 ezer járművet adtak el. Nem panaszkodhat a BMW és a Daimler sem. A BMW eladásai éves szinten 17,1 százalékkal 103 ezerre, a Daimleré pedig 19 százalékkal 85 ezerre emelkedett.

A francia vállalatok közül a Peugeot-t és Citroent gyártó PSA-csoport eladásai 5,2 százalékkal több mint 136 ezerre, a Renault-csoporté pedig 5,1 százalékkal mintegy 110 ezerre növekedtek.

A százalékos növekedési arány tekintve az európai gyártóknál sokkal kevesebb autót értékesítő japán autógyártók állnak az élen: a Mazda eladásai 29,3 százalékkal (több mint 27 ezer autó), a Subarué és a Daihatsué pedig együttesen 28,5 százalékkal (4451 autó) ugrottak meg. A Nissan 24,7 százalékkal tudta növelni eladott autóinak számát (több mint 63 ezerre), utána következik a Daimler és a BMW, majd a Jaguar Land Rover csoport (16,5 százalék), a Fiat Chrysler Automobiles (15,6 százalék), a Honda (11,3 százalék), a Hyundai (9,8 százalék), a Toyota (9,7 százalék), a Kia és a Volvo (egyaránt 9,2 százalék) és a Suzuki (9,1 százalék).

A régi autók újra cserélését ösztönző támogatások mellett a Dél-Európában folytatódó gazdasági fellendülés segítette az eladások növekedését. A legnagyobb piacok közül a legerősebb, 22,5 százalékos növekedést Spanyolország könyvelhette el, de Olaszországban (17,2 százalék), Nagy-Britanniában (8,6 százalék) és Franciaországban (9,1 százalék) is jelentős ugrás volt érzékelhető szeptemberben. Németországban 4,8 százalékkal növekedett az újonnan forgalomba hozott autók száma.

Az év első kilenc hónapját tekintve 8,8 százalékkal, több mint 10,4 millióra emelkedett az új autók eladása a 32 európai országban. Mindazonáltal ez a szám még messze áll a pénzügyi és gazdasági világválság előtti utolsó év, a 2007 azonos időszakában elért közel 12 millióhoz.

Piaci részesedését tekintve 24,9 százalékkal vezet a Volkswagen-csoport, azon belül a Volkswagen márka 12,1 százalékkal. Messze leszakadva a PSA-csoport (10,5 százalék) és a Renault-csoport (9,5 százalék), majd a Ford (7,4 százalék), az Opel (6,9 százalék), a BMW (6,4 százalék), a Fiat Chrysler (6,3 százalék), a Daimler (5,8 százalék) és - a japánok közül első helyen - a Toyota (4,2 százalék) következik.

Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon szeptemberben 14,4 százalékkal 6270-re, az év első kilenc hónapjában pedig 12,0 százalékkal 55 302-re emelkedett az üzembe helyezet új autók száma.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.