José Manuel Soria elmondta: csütörtökön Németországban találkozott Matthias Müllerrel, aki megbeszélésükön biztosította arról, hogy fenntartják a beruházási programokat a cég spanyol leányvállalatának, a Seatnak két gyárában.
A navarrai üzemben 1 milliárd euró, a katalóniai üzemben 3,2 milliárd euró értékű beruházásokat idén májusban jelentették be, és megvalósításukat 2019-ig tervezik.
A VW-konszern vezetője kedden jelentette be, hogy a dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot.
Müller a németországi Wolfsburgban lévő központi gyártóbázison tartott üzemi gyűlésen hangsúlyozta, hogy már körvonalazódik a dízelbotrányt kiváltó problémák "technikai megoldása", de a pénzügyi következmények beláthatatlanok, ezért a társaság vezetésének lépnie kellett. A nem létfontosságú beruházásokat mind törlik vagy elhalasztják, és a botrány miatt kialakult új helyzethez igazítják az előző vezérigazgató, Martin Winterkorn idején elindított hatékonyságnövelő, költségcsökkentő programot.
A Seat két spanyol gyárában az elmúlt napokban feszültség és bizonytalanság uralkodott a dolgozók körében. A szakszervezeti vezetők nyilatkozataikban elmondták: az emberek attól félnek, hogy ha elmaradnak a beruházások, elvesztik munkahelyüket. Az üzemekben több mint 16 ezer embert foglalkoztatnak. A teljes autóipari ágazat a spanyol hazai össztermék közel 10 százalékát adja.
A VW korábban elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóba olyan szoftvert telepítettek, amely manipulálja, csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. A 11 millióból 8 millió kocsit az Európai Unióban adtak el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.