A Volkswagen kedvezményeket kínálhat azoknak az autótulajdonosoknak, akik a károsanyag-kibocsátási botrányban érintett járművüket kicserélik egy újra. Az ajánlat csak a Volkswagen saját márkáira és németországi tulajdonosokra vonatkozna - közölte a dpa német hírügynökség.
A Volkswagen 78 éves történetének legsúlyosabb üzleti válságával küzd azóta, hogy szeptemberben beismerte, olyan szoftvert telepített bizonyos dízelüzemű járműveibe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások.
A Manager Magazin azt írta, a német autógyártó csoport jelenleg azzal számol, hogy az emissziós botrány költségei - ideértve az Európában eladott 8,5 millió jármű visszahívásának és kijavításának számláját - meghaladják majd a 30 milliárd eurót.
A Volkswagen igyekszik költségeit csökkenteni és az eladásokat stabilizálni. Ennek jegyében arra ösztönözheti a Volkswagen-tulajdonosokat, hogy vásároljanak új járművet, ami egyfelől segíthet fenntartani az eladási adatokat, másfelől csökkenti a nyomást a márkakereskedőkön, amelyeknek gyorsan kellene elvégezniük a szükséges javításokat.
A különleges ajánlat azokra az 1,6-os dízelautókra vonatkozhat, amelyek javítása - a károsanyag-kibocsátási értékek szabványszintre történő átállítása - nem oldható meg a motorvezérlő program egyszerű módosításával, hanem költséges alkatrészcserékkel járna.
A Volkswagen hivatalosan csak annyit közölt, hogy a vállalat és márkakereskedői gyakran tesznek különleges ajánlatokat meglévő ügyfeleiknek.
A Németország útjain közlekedő járművek közül mintegy 2,4 milliót érint a Volkswagen-botrány, amelynek következményeként napok alatt egynegyedével csökkent a német autógyár piaci tőkeértéke, a csoport éléről távozni kényszerült Martin Winterkorn vezérigazgató, és szerte a világban vizsgálatok és nyomozások indultak.
A Volkswagen azt tervezi, hogy egymilliárd euróval visszavágja névadó és egyben legfőbb márkájának beruházásait, valamint felgyorsítja költségcsökkentési programjának végrehajtását. A felelősség megállapítását célzó belső vizsgálat részeként több mint tíz felsővezetőt felfüggesztettek a munkavégzés alól, köztük legutóbb a hajtáslánc elektronikáért felelős Hanno Jeldent, aki 22 éve dolgozik a Volkswagennél. A Bild am Sonntag című német lap legfrissebb számában azt írta, hogy az ügyészség csalás gyanújával vizsgálatot indított Jelden ellen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.