Nem vitatkozik a Volkswagennel a német Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA), amely visszautasította a dízelbotrányban érintett autók kijavíttatására vonatkozó, a tulajdonosok önkéntességére alapozó wolfsburgi javaslatot. Ezt követően a német kormány elrendelte mind a 2,4 millió érintett jármű kötelező visszahívását – jelentette be Berlinben Alexander Dobrindt közlekedési miniszter. A kötelezés felgyorsítja a javítási folyamatot, és szigorúbb ellenőrzést tesz lehetővé a hatóság számára.
A károsanyag-kibocsátási határértékek betartását garantáló javításokkal a Volkswagen az eredeti tervek szerint jövő év végére végzett volna Németországban, de a kötelezés miatt hónapokkal korábban befejezhetik az utolsó jármű átalakítását. A Bloombergnek szakértők elmondták, hogy a német szigor ragadós lesz, s Európa többi országában sem nagyon számíthat engedményekre a konszern.
A Breakingnews.com-on megjelent információ szerint a gyártó 8,5 millió érintett autót hív vissza az Európai Unió 28 országából. A Volkswagen Németországban a közlekedési hatóságnál megpróbálkozott az önkéntes javíttatás ötletével, eszerint a tulajdonosok maguk dönthettek volna, hogy visszaviszik-e az autóikat szoftverátállításra. A hatóság ettől Németországban és Ausztriában is elzárkózott. Azt egyelőre nem tudni, hogy a magyar piacon hány autóra vonatkozik a visszahívás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.