Hatásosan és jól néz ki a Peugeot 208-as, de tartja is, amit a megjelenésével ígér, amikor piaci hódításra indul a B osztályban. Általában kissé sajnálatosnak tartom, hogy túlzott figyelem illeti az autók küllemét, és hogy eléggé egyforma masszává teszi a kocsikat néhány divatszín, például a szürke túlsúlya, de most át kellett ezt értékelnem egy kicsit: a felfrissített Peugeot 208-as egyszerűen remekül mutat az új matt szürkében. Mintha egyetlen gránit- vagy grafittömbből faragták volna ki! Amúgy nem biztos, hogy mindenki első pillantásra észreveszi a modellciklusának feléhez érkezett típus megújulását, mert kívülről szinte csak a frontkiképzés változott.
Azt pedig, hogy a gyári tájékoztató szövege szerint a hátsó lámpa ívelt fénydiódavonalai a szavannák királyának karmait idézik, tekintsük marketingszósznak, amivel mindent kötelezően le kell önteni.
Helyet foglalva az árnyékolható üvegtető alatt, amely fénybe borítja az amúgy sötét színekkel uralt, de tisztességes, puha felületeivel és kidolgozásával jó pontokat szerző belsőt, figyelmünk az i-Cockpitra irányul, amely a kezesen kisméretű kormánykerékből, a magasan álló műszeregységből és a nagy érintőképernyőből áll. Utóbbira persze lehívhatjuk a navigációs térképet is, amely különösebb elragadtatásra nem adott okot, de használhatónak bizonyul, ha egyszer megszokta az ember a kezelését.
A csomagtartó akkora, amekkora a 208-as jellegének és külső méreteinek megfelel, a felnyíló fedélből kiálló „skalpoló” zárnyúlvány némileg idegesítheti a colosabb termetűeket, viszont a hátsó ülés átrendezésével elég nagy poggyászkapacitás alakul ki. Nagy megelégedésemre szolgált a tökéletesen beállítható üléspozíció és a 208-as ügyes viselkedése, könnyű kezelése, ugyanezt nem mondhatom el azonban a körkilátásról: az autó formájából adódik, hogy elég sokat takar az előrenyúló, vaskos A-oszlop, és rá vagyunk utalva tolatókamerára, parkolóradarra.
Míg az iméntiek nagyjából minden hasonló kocsira jellemzők, a kis Peugeot kitűnik a mezőnyből a városi vezetést támogató szerelvényeivel. Az Active City Brake önműködő fékezéssel véd a koccanásoktól, a Park Assist magától áll be az üres helyre, a Mirror Screen pedig az okostelefon kijelzőjét varázsolja fel az érintőképernyőre. Persze nem hiányzik egy sor alkalmazás sem, ezenkívül 18 online szolgáltatás áll rendelkezésre. A robotváltó (készül öt- és hatfokozatú manuális sebességváltó is) nagyon komfortos, alapállásban kissé flegmán viselkedik ugyan, de sportos módba kapcsolva élénkebb, szinte már dinamikus menetélményt tesz lehetővé. Nagyon jó a kormány érzése és visszajelzése, a rugózás és a csillapítás pedig inkább a kényelmet, mintsem a versenypályára való keménységet hangsúlyozza – nagyon helyesen.
Azért a gyakorlati forgalomban sem lesz panasz például az 1,6-os BlueHDi dízelre, a valóságoshoz legközelebb álló városi fogyasztási adata 4,2 liter, ezzel ki is lehet békülni. Háromféle teljesítménnyel gyártják, 75 és 120 lóerő között, míg a PureTech háromhengeres benzinmotor 1,0 és 1,2 literes változatainak skálája 68-tól 110 lóerőig terjed. A kínálatra az 1.6 THP 208 lóerője teszi fel a koronát, valóságos energiabombává avatva a 208-ast. A háromajtós 2,94 milliótól indulnak, persze külön klasszist képvisel a 208 lóerős GTi változat, amely igazi csemege a vérbeli autósnak 6,25 millióért.
Tartós piaci sikerek
Kontinensünkön a B osztály (kisautó-kategória) adja az autóértékesítés 30 százalékát, és ezen belül az egyik főszereplő a Peugeot 208-as, amelynek különböző nemzedékeiből eddig 17 millió darab készült, és már a most leváltásra kerülő verzió gyártási produktuma is megközelítette az egymilliót. S ha már a számoknál tartunk: az első 200-as modell, 201-es megjelöléssel, 1929-ben, 86 éve készült.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.