Az Egyesült Államok, Japán, majd az Európai Unió után Kína is úgy döntött: kivizsgálja, hogy az ott készült Volkswagenek szennyezőanyag-kibocsátása megfelel-e a korábban teszteken mért értékeknek, a kínai környezetvédelmi minisztérium azonnali vizsgálatot rendelt el. Mindeközben lépett az S & P hitelminősítő is: bejelentette, hogy a Volkswagen „A” minősítésű besorolását egy fokozattal „A–”-ra rontotta - olvasható a Nol.hu-n.
Mindez tovább fokozza a botrány anyagi terheit, mert a leminősítést követően az autóipari konszern drágábban tud majd hitelhez jutni a piacról. Az S & P döntését részben azzal indokolta, hogy a mostani botránnyal a Volkswagen menedzsmentje bebizonyította: jelentős hiányosságok vannak a cég irányításában és az általános kockázatkezelés területén. A hírre zuhanni kezdett a VW részvényeinek árfolyama, majd visszakapaszkodott a tegnapi nyitóérték fölé, végül 108,55 eurónál zárta a tegnapi kereskedést.
Mint ismeretes, a Volkswagenről nemrégiben derült ki az Egyesült Államokban, hogy évek óta egy a dízelmotorjaiba beépített szoftverrel meghamisította a motorjai szennyezőanyag-kibocsátását: a hivatalos teszteken a dízelmotorok jóval kisebb környezetszennyezést mutattak, mint valójában. Világszerte mintegy 11 millió autót érint az ügy, s a Volkswagen arra vállalt kötelezettséget, hogy 2016 végéig elvégzi ezeken a szükséges változtatásokat – saját költségére.
Ebben a 11 millióban nincsenek benne a Kínában gyártott kocsik. A német cég eddig azt állította, hogy a kínai alvállalkozói nem használták a „problémás” szoftvereket. Csak mintegy 1900, külföldről behozott Volkswagent kellett visszahívni a kínai piacról.
A jelek szerint a kínai környezetvédelmi minisztériumot nem győzték meg. A tárca teljes és részletes vizsgálatot rendelt el. Amennyiben ezek bármi érdemi hiányosságot találnak, úgy annak további súlyos következménye lehet, elvégre Kína a Volkswagen egyik legnagyobb piaca, évi 2,8 millió kocsit adnak el az ázsiai országban. Amennyiben a vizsgálatok nyomán a Kínában futó kocsikhoz is hozzá kell nyúlni, az eurómilliárdokkal fejelheti meg a kármentés így is gigászi költségét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.