BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Volkswagen-botrány: Kína azonnali vizsgálatot rendelt el

Az Egyesült Államok, Japán, majd az Európai Unió után Kína is úgy döntött: kivizsgálja, hogy az ott készült Volkswagenek szennyezőanyag-kibocsátása megfelel-e a korábban teszteken mért értékeknek, a kínai környezetvédelmi minisztérium azonnali vizsgálatot rendelt el. Mindeközben lépett az S & P hitelminősítő is: bejelentette, hogy a Volkswagen „A” minősítésű besorolását egy fokozattal „A–”-ra rontotta - olvasható a Nol.hu-n.

Mindez tovább fokozza a botrány anyagi terheit, mert a leminősítést követően az autóipari konszern drágábban tud majd hitelhez jutni a piacról. Az S & P döntését részben azzal indokolta, hogy a mostani botránnyal a Volkswagen menedzsmentje bebizonyította: jelentős hiányosságok vannak a cég irányításában és az általános kockázatkezelés területén. A hírre zuhanni kezdett a VW részvényeinek árfolyama, majd visszakapaszkodott a tegnapi nyitóérték fölé, végül 108,55 eurónál zárta a tegnapi kereskedést.

Mint ismeretes, a Volkswagenről nemrégiben derült ki az Egyesült Államokban, hogy évek óta egy a dízelmotorjaiba beépített szoftverrel meghamisította a motorjai szennyezőanyag-kibocsátását: a hivatalos teszteken a dízelmotorok jóval kisebb környezetszennyezést mutattak, mint valójában. Világszerte mintegy 11 millió autót érint az ügy, s a Volkswagen arra vállalt kötelezettséget, hogy 2016 végéig elvégzi ezeken a szükséges változtatásokat – saját költségére.

Ebben a 11 millióban nincsenek benne a Kínában gyártott kocsik. A német cég eddig azt állította, hogy a kínai alvállalkozói nem használták a „problémás” szoftvereket. Csak mintegy 1900, külföldről behozott Volkswagent kellett visszahívni a kínai piacról.

A jelek szerint a kínai környezetvédelmi minisztériumot nem győzték meg. A tárca teljes és részletes vizsgálatot rendelt el. Amennyiben ezek bármi érdemi hiányosságot találnak, úgy annak további súlyos következménye lehet, elvégre Kína a Volkswagen egyik legnagyobb piaca, évi 2,8 millió kocsit adnak el az ázsiai országban. Amennyiben a vizsgálatok nyomán a Kínában futó kocsikhoz is hozzá kell nyúlni, az eurómilliárdokkal fejelheti meg a kármentés így is gigászi költségét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.