Csökkent a Volkswagen-csoport európai piaci részesedése a dízelbotrány kirobbanását követő első teljes hónap eladási statisztikája alapján: a németek a tavaly októberi 26,1 százalék után most 25,2 százalékon állnak az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss felmérésében. A legnagyobb európai piacon, az 1,1 százalékos októberi bővülést mutató Németországban is csökkent a bizalom a VW-csoport márkái iránt, noha a VW-, Audi-, Škoda- és Seat-márkakereskedők a potenciális vásárlók megnyerésének, illetve megtartásának érdekében az alapárból a szeptemberihez képest 1,6 százalékot engedve átlagosan 11,2 százalékos kedvezménnyel kínálták a gépkocsikat az Autohaus PulsSchlag adatai szerint. Az októberi iparági átlagdiszkont a 12,2 százalék volt. Az előzetes hírek szerint novemberben még mélyebbre ment a VW, amely most a nagyvállalati flottavásárlók magához láncolását tartja a legfontosabbnak. A VW-csoport egyébként csupán 0,8 százalékkal, azaz 2332 autóval adott el kevesebbet (összesen 288 ezret) a múlt hónapban, azaz egyelőre az emissziós csalások nem ütöttek gyógyíthatatlanul mély sebet a forgalmukon.
A helyi konkurensek viszont tökéletes októbert zártak, a Mercedes és a Smart alkotta Daimler-csoport 21 százalékkal, 70,6 ezerre, míg a Minivel megerősített BMW-csoport 13 százalékkal 79,8 ezerre növelte eladásait. A franciák viszont gyengébben muzsikáltak, az európai második Peugeot-Citroën csoportnál 1,5, a Renaultnál – amelynél a Dacia most visszahúzó erő volt – 0,4 százalékos forgalomcsökkenést mértek. A világelsőséget a Volkswagentől visszaszerző Toyota 3,4 százalékkal kevesebb, 47 ezer autót adott el.
Magyarország a lista élén
Magyarország vezeti az októberi autóeladások uniós rangsorát a növekedés mértékét illetően. A forgalom a tavaly októberit 34 százalékkal múlta felül, 8200 új autót helyeztek forgalomba. Az első tíz hónap statisztikája szerint már csak a 8. helyre vagyunk jók 55,5 ezer autóval és 14,4 százalékos bővüléssel. Érdekesség, hogy az élbolyban találhatjuk az adósságválságból kilábaló országokat, így az első helyen az íreket (29,9 százalék), majd a portugálokat (27,5), a spanyolokat (20,5), a ciprusiakat (20) és az olaszokat (14,7). Összességében az európai autópiacon immár 26. hónapja tart az emelkedő trend, jóllehet az októberi 1,1 milliós darabszám mögött álló 2,9 százalékos bővülés lassuló dinamikát mutat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.