BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az internet beelőzte a televíziót

A reklámköltés terén az internet tavaly először megelőzte a televíziós piacot, mindeközben a teljes reklámköltés is növekedett, bár a korábbinál lassabban, 3 százalékkal. Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke az Evolution 2016 konferencián azt mondta, a reklámadó mértékének változása, az állami hirdetések erőteljes megjelenése mind-mind hatottak a tavalyi reklámköltésekre. Szerinte a piac erősödésének a jele, hogy a költések mindezek ellenére emelkedtek.

A tavalyi reklámtorta nagysága 194,37 milliárd forint volt, a legnagyobb szelet az internetnek jutott, ahol 54,1 milliárd forintot költöttek a hirdetők, ez 27,6 százalékos piaci részesdést jelent. Az internet a 14 százalékos növekedéssel 56 milliárd forintra bővült, és kiegyenlítődött a belföldi és a globális szereplők súlya – mondta Novák Péter, az MRSZ elnökségi tagja. Mindközben a televíziós piac is növekedni tudott 3,1 százalékkal, vagyis a piaci átlagnál nagyobb mértékben, ami egyértelműen jelzi a hirdetők töretlen bizalmát a tv felé – mondta Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke.

A nyomatott sajtó némileg veszített ugyan a pozíciójából, de az itt megjelent reklámbevétel így is meghaladta a 32,2 milliárd forint. A sajtó teljes árbevétele azonban ennél jóval magasabb, a lapterjesztésből származó 57,9 milliárdnak és a 6,27 milliárd forintos online bevételnek köszönhetően a tavalyi tejes lappiaci bevétel meghaladta a 96 milliárd forintot – mondta Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke.

Az állami bevételékek kiesése, a jogszabályok változása a rádiós piacra is hatással volt, viszont a piaci bevételek gyarapodása csaknem kompenzálta az elmaradt állami pénzeket, így a rádiós reklámbevétel meghaladta a 9 milliárd forintot – mondta Turi Árpád, a Class FM ügyvezetője és a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnöke.

A reklámköltés a direktmarketing-piacon változatlannak tekinthető. A címzett és a címzetlen reklámok visszaesését mérsékelte a többi terület, például a callcenter- és az e-mail-forgalom. Tavaly a hirdetők kevesebbet költöttek közterületeken, mint egy évvel korábban, főleg az állami megrendelések estek vissza – mondta Hantosi Bálint, az Out of Home Hungary (korábban Magyar Közterületi Média Szövetség) társelnöke.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.