A reklámköltés terén az internet tavaly először megelőzte a televíziós piacot, mindeközben a teljes reklámköltés is növekedett, bár a korábbinál lassabban, 3 százalékkal. Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke az Evolution 2016 konferencián azt mondta, a reklámadó mértékének változása, az állami hirdetések erőteljes megjelenése mind-mind hatottak a tavalyi reklámköltésekre. Szerinte a piac erősödésének a jele, hogy a költések mindezek ellenére emelkedtek.
A tavalyi reklámtorta nagysága 194,37 milliárd forint volt, a legnagyobb szelet az internetnek jutott, ahol 54,1 milliárd forintot költöttek a hirdetők, ez 27,6 százalékos piaci részesdést jelent. Az internet a 14 százalékos növekedéssel 56 milliárd forintra bővült, és kiegyenlítődött a belföldi és a globális szereplők súlya – mondta Novák Péter, az MRSZ elnökségi tagja. Mindközben a televíziós piac is növekedni tudott 3,1 százalékkal, vagyis a piaci átlagnál nagyobb mértékben, ami egyértelműen jelzi a hirdetők töretlen bizalmát a tv felé – mondta Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke.
A nyomatott sajtó némileg veszített ugyan a pozíciójából, de az itt megjelent reklámbevétel így is meghaladta a 32,2 milliárd forint. A sajtó teljes árbevétele azonban ennél jóval magasabb, a lapterjesztésből származó 57,9 milliárdnak és a 6,27 milliárd forintos online bevételnek köszönhetően a tavalyi tejes lappiaci bevétel meghaladta a 96 milliárd forintot – mondta Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke.
Az állami bevételékek kiesése, a jogszabályok változása a rádiós piacra is hatással volt, viszont a piaci bevételek gyarapodása csaknem kompenzálta az elmaradt állami pénzeket, így a rádiós reklámbevétel meghaladta a 9 milliárd forintot – mondta Turi Árpád, a Class FM ügyvezetője és a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnöke.
A reklámköltés a direktmarketing-piacon változatlannak tekinthető. A címzett és a címzetlen reklámok visszaesését mérsékelte a többi terület, például a callcenter- és az e-mail-forgalom. Tavaly a hirdetők kevesebbet költöttek közterületeken, mint egy évvel korábban, főleg az állami megrendelések estek vissza – mondta Hantosi Bálint, az Out of Home Hungary (korábban Magyar Közterületi Média Szövetség) társelnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.