Közös megegyezéssel távozik posztjáról Michael Horn, a Volkswagen amerikai leánycégének vezetője. A döntés meglepetést keltett, mivel az amerikai üzletet felvirágoztató Hornhoz ragaszkodtak a VW ottani független kereskedő partnerei, jelezve hogy eltávolítása katasztrofális következményekkel járna a forgalom számára. Lobbizásuk eredménytelen volt. Lapértesülések szerint a céget 2014 januárja óta vezető Horn hirtelen leváltását különösen nem kellett indokolni, hiszen a dízelbotrány tavaly szeptemberi kirobbanása után a VW márka eladásai folyamatosan csökkentek, igaz számos modell értékesítését a vizsgálatok idejére maga a konszern rendelte el. A legnagyobb, 13 százalékos havi visszaesést februárban mérték. A dízelek részaránya korábban 20 százalék volt VW amerikai forgalmában. A botrányban érintett másik két „családtag”, az Audi és a Porsche eladásai ugyanakkor nem estek vissza, sőt.
A valós károsanyag-kibocsátást szoftveresen meghamisító Volkswagen nevében Horn volt az, aki számos alkalommal nyilvánosan kért bocsánatot az amerikaiaktól a csalás miatt, s mind a szakma, mind az elemzők körében hiteles figurának számított. Azt nem lehet felróni neki, hogy az amerikai környezetvédelmi hatósággal (EPA) a többszöri határidő ellenére máig sem sikerül megállapodni az érintett 600 ezer autó kijavításának módjáról. A botrány felelőseit Wolfsburgban kell keresni, Hornnak a tűzoltó szerep jutott. A vezérigazgató januárban azt hangsúlyozta, hogy a VW-tulajdonosoknak csak egy viszonylag kis hányada cserélné le autóját, azaz a többség ragaszkodik a kocsijához, s a környezetvédelmi előírásoknak megfelelő átalakítás után megtartaná azt.
Ezzel a cserével járó hatalmas kiadástól szabadulna meg a VW – amennyiben erre kötelezné őket az EPA. Egyelőre 7,4 milliárd dollárt tartalékoltak a botránnyal kapcsolatos műszaki és jogi kiadásokra, de már többször is jelezték, hogy ez kevés lesz – emlékeztet írásában a Bloomberg.
A VW amerikai jövőjét illetően erős kétségek fogalmazódtak meg. A Volkswagen-kereskedőket tömörítő amerikai szakmai szervezet elnöke, Alan Brown garanciákat kért a konszern vezetésétől arra, hogy a korábban már rögzített időben megkapják majd az új fejlesztésű modelleket. Brown erről vasárnap személyesen tárgyal velük Wolfsburgban. Ha a kereskedők április eleji éves találkozójáig nem kapnának biztosítékokat erre, annak beláthatatlan következményei lennének – jelezte az elnök. A hálózatnak ugyanis 2018-végéig 800 ezer Volkswagent kellene értékesítenie az amerikai piacon, ami rendkívül ambiciózus cél. A németeknek már más sem hiányzik, hogy saját kereskedői is ellen forduljanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.