A Volkswagen konszern az összes márkájából az idén január-februárban 1,54 millió autót értékesített, 1,4 százalékkal többet, mint 2015 elején. A februárban eladott 693 ezer autó közel megegyezett az egy évvel korábbival.
Európában a konszern februárban 312 ezer autót adott el összes márkájából, 5,7 százalékkal többet, mint tavaly. A növekedés a nyugat-európai piacon 6,5 százalékos, a német belföldi piacon pedig 7,7 százalékos volt.
Az Egyesült Államokban a Volkswagen márkáiból 37,7 ezer autó kelt el februárban, 7,2 százalékkal kevesebb, mint tavaly.
A Volkswagen konszern VW modelljeiből februárban világszerte 394 ezer autót értékesítettek, az év első két hónapjában pedig 915 ezret.
A januári 2,8 százalék emelkedés után februárban 4,7 százalékkal csökkentek a VW modellek eladásai az egy évvel korábbihoz képest. Az első két hónapban eladott mennyiség így 0,5 százalékkal lett alacsonyabb a 2015 elejinél.
Az eladások a legnagyobb mértékben az Egyesült Államokban estek vissza, februárban 13,2 százalékkal, az év első két hónapjában pedig 13,8 százalékkal.
Oroszországban hét százalékkal, Brazíliában 39,5 százalékkal estek vissza a VW eladásai februárban. Kínában három százalékkal csökkentek az eladások - bár ez jórészt a holdújév miatti szünnapoknak volt tulajdonítható.
Európában a VW eladásai februárban nőttek, összességében 3,7 százalékkal 126 ezerre, ezen belül Nyugat-Európában 3,8 százalékkal, Kelet-Közép-Európában pedig - Oroszországot is beleértve - 3,0 százalékkal emelkedtek.
Fred Kappler, a Volkswagen konszern értékesítési igazgatója az eladások stabil alakulására számít az idén, Jürgen Stackmann a VW márka igazgatója pedig a VW modellek eladásainak "megközelítőleg stabil" alakulására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.