Amerikai eladásainak köszönhetően profitban dús negyedévet zárt a FIAT Chrysler Automobiles (FCA). A hollandiai székhelyű autógyártó adó- és kamatfizetés előtti profitja a tavalyi 700 millió euróról 1,38 milliárdra ugrott, és ez nem tartalmazza a tavaly ősszel tőzsdére vitt Ferrari számait. Az évnyitó három hónapban sikerült 3 százalékkal 26,6 milliárd euróra növelni a bevételt, miközben egy százalékkal kevesebb, 1,09 millió járművet értékesítettek, ebből 812 ezret az Egyesült Államokban. Különösen a Dodge RAM és a Jeep forgalma ugrott meg.
Az FCA azonban amellett, hogy dúskál a profitban, úszkál az adósságban is. Nem is kevéssé, hiszen a termékpalettát az egyszerű személyautóktól egyre inkább a nagyobb profittal kecsegtető városi terepjárók (SUV) és hobbi-teherautók irányába tolták el, az átálláshoz pedig komoly beruházásokat kellett végrehajtaniuk. Ennek eredményeként az egy évvel korábbi 5,05 milliárd euróról 6,59 milliárdra nőtt a csoport adósságállománya – írja a Bloomberg. A befektetőket ez utóbbi adat elbizonytalanította, emiatt mérséklődött a FCA árfolyama közel egy százalékkal a milánói tőzsdén.
A csoport éléről 2018-ban távozó vezérigazgató, Sergio Marchionne legfontosabb feladatai közé sorolta az adósságállomány leépítését és az évi stabilan 5 milliárd eurós nyereség elérését. Ha az adósságuk nagy részétől megszabadulnak, sokkal könnyebben találnak maguknak partnert a konszolidációs időszakát élő autóiparban – véli Marchionne, aki a General Motorsszal való fúzió kezdeményezője volt. A két óriás egyesülése azonban „érdektelenség híján” egyelőre meghiúsult.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.