A Peugeot emlékét leginkább Columbo hadnagy ütött-kopott 403-asa őrizte az amerikai köztudatban, ám negyedszázad elteltével most visszatérését tervezi a francia márka. A Citroënnel párban Európa második legnagyobb autógyártójának számító francia konszern vezetője, Carlos Tavares első lépésként egy autómegosztó-kölcsönző szolgáltató létrehozásáról beszélt, ezt 2017-ig fogják megtenni. Flottája jobbára otthoni partnerük, a Bolloré csoport által tervezett elektromos hajtású autókból áll majd. Második körben az európai Peugeot-okkal bővítik az autóparkot, harmadik lépésben pedig lehetővé teszik az így a nagyközönséggel közelről is megismertetett modellek megvásárlását. Nem rontanak ajtóstul a házba, a piaci bevezetést tíz éves időtávra tervezik. „A nyereségesség és a fenntartható fejlődés azt kívánja, hogy a PSA Peugeot Citroën konszern jelen legyen a világ három legnagyobb autópiacán: Kínában, Európában s az Egyesült Államokban” – idézi a Reuters a vezérigazgatót. Az első kettő rendben van, a harmadik visszahódítása most következik.
A franciákat a csődtől két éve a kínai Dongfeng beszállása, a drasztikus költségcsökkentések, és az európai autópiac fellendülése mentette meg. Mostanra viszont már nyereségessé váltak, noha tavaly értékesítéseiket szerény 1,2 százalékkal tudták csak növelni. A cég három év alatt 26 új modell bemutatását tervezi, ennek eredményeként rövidtávon 10 százalékos forgalomnövekedést vár. Az új modellek között 7 hibrid, 4 elektromos autó lesz, valamint egy alsókategóriás pickup. Eddig egyikük sem szerepelt a Peugeot kínálatában.
„A cél, hogy a világ leghatékonyabban működő autógyártója legyünk” – hangoztatta Tavares. Beruházásokra viszont nem sajnálják a pénzt, kapacitásbővítést és új üzemeket terveznek Indiában, Iránban, Algériában és Délkelet-Ázsiában. A vezérigazgató a befektetőket jobban érdeklő profitmarzs ötről négy százalékra történő csökkenésének nem tulajdonított akkora szerepet, mint a piac, ami a PSA részvények 7 százalékos leértékelődésében rögtön meg is mutatkozott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.