BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akkugyárat akar a VW

Saját akkumulátorgyár építésére készül a Volkswagen – számolt be a német dpa, névtelenséget kérő illetékesekre hivatkozva. A hírügynökség már azt is tudni vélte, hogy a 10 milliárd eurós beruházás helyszíne az alsó-szászországi Salzgitter lehet, a Handelsblatt című gazdasági napilap viszont úgy tudja, hogy a VW még nem döntötte el, Németországot, valamelyik kelet-európai országot vagy esetleg Ázsiát válassza-e. (A salzgitteri VW-üzemben ma hagyományos belsőégésű motorokat gyártanak, de ezekre csökkenni fog a kereslet tíz éven belül.) A VW vezetése azért hajlik arra, hogy kezébe vegye az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok gyártását, mert csökkenteni akarja függőségét az ázsiai termelőktől. Az autógyártó nagy súlyt kíván helyezni a minél hatékonyabb akkuk fejlesztésére, mert ez jelentheti az átttörést az e-autók terjedésében.

A Volkswagen célja az, hogy 2018-ra világelső legyen az e-mobilitás technológiáiban; elemzők szerint a legnagyobb európai autógyártó hibrid, illetve a teljesen elektronikus autók preferálásával akarja visszaszerezni a dízelbotrányban megtépázódott nimbuszát. Akár lesz saját akkuja, akár nem, a VW már kitűzte célul, hogy 2025-re évi egymillió elektromos járművet adjon el összes márkáiból (VW, Audi, Porsche és társaik) – tavaly összesen 67 ezret értékesített, ezeknek a zöme hibrid volt.

A német kormány május közepén terjesztette a parlament elé az elektromos autók vásárlásának ösztönzését szolgáló törvényjavaslatot, eszerint elektromos autókra 4 ezer eurós, a plug-in hibridekre 3 ezer eurós árkedvezmény járna. Az állam és a gyártók által fele-fele arányban finanszírozott program révén az elektromos autók aránya elérheti a mintegy 500 ezer autót jelentő 1 százalékos kritikus tömeget. A mintegy 600 millió eurós program mellett a költségvetésből 300 millió eurót fordítanak a töltőhálózati infrastruktúra fejlesztésére, ez mintegy 15 ezer töltőállomás, ezen belül ötezer gyorstöltő telepítésére lehet elég.    

Az elektromos autók úttörőjének számító egyesült államokbeli Tesla már építi Nevadában a Panasonickal együtt a maga akkumulátorgyárát, az 5 milliárd dolláros beruházással létrejövő „Gigafactory” 2018-ban kezdheti meg a termelést.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.