A VW-csoport luxusmárkái pótolták a tavaly szeptemberben károsanyag-kibocsátási botrányba keveredett Volkswagen miatt kiesett profitot. A konszern stabil évkezdetről számolt be, üzemi nyeresége 3,4 százalékkal 3,44 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Igaz, ebben közrejátszott egy 300 millió eurós egyszeri tétel is. A VW márka égisze alatt termelt 73 millió eurós eredmény eltörpül a 2015-ös félmilliárd euróhoz képest. A csoport eladásainak stabilan a felét hozó VW mind forgalmát, mind a bevételét tekintve gyengébb adatokat tett közzé: 50 ezerrel kevesebb, 1,07 millió autót adott el, s ezekért 25,07 milliárd eurót kasszírozott, a kiesés ezen a soron 1,22 milliárd volt. A csoport a VW-botrányban érintett 11 millió autójának átalakítására és a bírságokra már tavaly félretett 16,2 milliárd eurót.
Matthias Müller, a csoport botrány után kinevezett vezérigazgatója kiemelte, hogy nehéz körülmények közepette elismerésre méltó eredményeket tudtak felmutatni. Hozzátette az idei átmeneti év lesz a konszern történetében, az újjászervezés és a stratégiaváltás jegyében telik el. A cél most a meghatározó márkájuk presztízsének helyreállítása és a marzs növelése, ezzel a profittermelésben élenjáró Audi és a Porsche tehermentesítése a csoporton belül. Érdekesség, hogy teljes VW-csoport eladásai – darabszám alapján - 0,8 százalékkal 2,5 millióra nőttek az első három hónapban, ami azt jelenti, hogy a 2,46 milliós adattal előálló Toyota ismét elveszítette globális piacvezető címét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.