A dízelbotrányban megégett Volkswagen-csoport megtisztulási folyamatában kiemelt szerep jut az elektromos autóknak: 2025-ig a wolfsburgiak 30 új, villanyhajtású modellt akarnak piacra dobni, és évi 2-3 millió példányt eladni belőlük – jelentette be tegnap Matthias Müller vezérigazgató. A cég házon belül fogja előállítani a villanyautókhoz szükséges nagy teljesítményű akkumulátorokat. A 2025-ig szóló vállalati stratégiában emellett az önvezető járművek, az autó- és az utazásmegosztó szolgáltatások fejlesztése és támogatása is fókuszba került.
Müller az üzleti elképzeléseiről is beszélt, mint mondta, céljuk a működési költségek lefaragása mellett a nyereségesség növelése.A csoportszintű haszonkulcsot a mai hatról nyolc százalékra akarják emelni. Ehhez az kell, hogy a névadó Volkswagen márka jelentősen növelni tudja profittermelő képességét, hiszen jelenleg a Porsche és az Audi szállítja a csoport nyereségének oroszlánrészét. Ehhez azonban a szakszervezetek támogatására is szükség lesz, ugyanis amíg a VW és a Toyota nagyjából ugyanannyi autót gyárt, addig a németek ezt 610 ezer, a japánok 344 ezerrel emberrel teszik. Azaz a hatékonyságon van mit javítani. A stratégia részét képezi még a közbizalom visszaszerzése. A cég ígérete szerint nyitott és átlátható lesz, menedzsmentjét a szavahihetőség fogja jellemezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.