BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hazai pályán csúszott el a McDonald’s

Globális szinten 3,1 százalékkal nőtt a McDonald’s egy étteremre eső forgalma, s ezzel a gyorsétteremlánc csalódást okozott a 3,6 százalékos forgalombővüléssel kalkuláló elemzőknek. Az árfolyam 3,2 százalékot gyengült a hírre. Mindamellett a júniussal zárt negyedév volt sorban a negyedik, amelyben nőttek a lánc eladásai. Egyértelmű csalódást egyébként az anyaország fogyasztói okoztak azzal, hogy bár sűrűbben fordultak meg az éttermekben, összességében csupán 1,8 százalékkal hagytak ott több pénzt, miközben ennek a duplája volt a piaci elvárás. Ennek azonban nem feltétlenül ők az okai, hiszen a cég két nagy kampányt is elindított, az McPack 2-t és az egész napos reggelit, azaz a korábbi időkorlátozás alá eső termékekből októbertől bármikor rendelhettek a betérők. A cél az újabb konkurencia, a Chipotle Mexican Grill és a Shake Shack által elcsábított vásárlók visszacsalogatása volt. Csakhogy mint kiderült, a kampánnyal saját bevételeit kannibalizálta a McDonald’s, hiszen ezek az ételek jellemzően olcsóbbak, mint a szokásos menük, így kevesebbet is hoznak a konyhára.

Jobban ment a bolt a nagy piacok közül Japánban, Kínában és Oroszországban, ahol, úgy látszik, az embargós hevületben a McDonald’sra zúdult hatósági és népharag – amely üzletek bezárásához is vezetett – már a múlté. A hamburgerlánc a második negyedévben 6,26 milliárd dollár bevételhez jutott, adózott nyeresége 1,09 milliárdot tett ki. Előbbi 4, utóbbi 9 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A CNBC által megszólaltatott elemzők szerint azonban a cégnek nincs oka szégyenkezésre, főként ha azt tekintjük, hogy a nagy riválisai – így a Starbucks, a KFC, a Pizza Hut és a Taco Bell – profitnövekedése is lelassult, iparági trendet jelezve ezzel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.