A fiatalok közel 40 százaléka állította azt, hogy az elmúlt egy évben vásárolt hamis terméket - olvasható a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a Tárki közös felmérésében. Az összes válaszadó negyede az elmúlt évben ezt többször is megtette.
A hamisítványok vásárlásának legfőbb motivációját a kedvezőbb ár jelenti. A megkérdezettek 52 százaléka az alacsony ár miatt vásárolt hamis terméket; közülük a többség (87 százalék) az eredeti terméket részesítette volna előnyben, ha az nem lett volna sokkal drágább a hamis árunál. A válaszadóknak ugyanakkor több mint egyharmada (37 százalék) azért költött ilyen cikkekre, mert látszólag nem volt gond azok minőségével.
Ami a hamis termékhez való hozzáférés csatornáit illeti, a válaszadók több mint fele (53 százalék) az internetet, 21 százalékuk a piacot vagy utcai árusokat, 20 százalékuk egyéb hazai üzleteket, 15 százalékuk pedig a külföldi boltokat jelölte meg a hamis árucikk beszerzési helyének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.