A McDonald’s gyakorlatilag elhagyja Kínát, de ettől még a közkedvelt hamburgereit továbbra is árulja, igaz jobbára franchise rendszerben.
Az amerikaiak 2,09 milliárd dollárért húsz évre eladták a gyorsétterem lánc franchise jogait a kínai állami hátterű Citic cég és a Carlyle magántőke társaság alkotta konzorciumnak – jelentette a The New York Times. A Kínára és Hongkongra kiterjedő hálózatban ezután 52 százalékban lesz tulajdonos a Citic, míg a Carlyle 28, a McDonald’s pedig 20 százalékkal rendelkezik. Steve Easterbrook, a McDonald’s vezérigazgatója örömittas hangvételű közleményben jelentette be, hogy cége gyakorlatilag csendestárssá válik a világ egyik legnagyobb piacán, ahol hatalmas növekedés remélhető, s amit az ő szakmai tudásuk mellett partnereik helyismerete is garantál. A helyismeret nyílván vonatkozik az élelmiszerbiztonsági követelményekre is, ami az utóbbi időkben nem mindig felelt meg a McDonald’s által megkövetelt szabványoknak, a beszállítók többször is a selejtes árut „tápláltak” a gyártási folyamatba. Kínai felügyelet alatt ezek az anomáliák remélhetőleg megszűnnek. A cég gyakorlatilag kétezer franchise üzemeltetésű éttermét adta át, saját tulajdonban mindössze 640 egység maradt – főként Hongkongban.
Helyi elemzők szerint annyiban logikus a McDonald’s döntése, hogy mentesül a franchise lánc hatalmas pénzeket felemésztő felújításától és bővítésétől, igaz, emellett a kínai forgalom növekedési üteme sem kápráztatta el a részvényeseiket. A vevők a kisebb kínai városok irányába történő terjeszkedésben látnak fantáziát, igaz arrafelé nem lesz egyszerű a csirkéről a hamburgerre átszoktatni a fogyasztókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.